Monikanavamarkkinointiin on panostettava

23.1.2015 08:33Uutiset » Toimiala

Markkinoijat ja brändinomistajat panostavat crossmedia-ratkaisuihin eli monikanavamarkkinointiin. Myös painopalvelujen tarjoajien on syytä miettiä panostamista palveluihin, joiden avulla ne voivat tarjota asiakkailleen monikanavaisia ratkaisuja. Tämä on konsulttiyhtiö InfoTrendsin tuoreen tutkimuksen johtopäätös.

Painopalvelujen tuottajat voivat tarjota asiakkailleen enemmän lisäarvoa monikanavaisten palvelujen avulla ja kehittää omaa toimintaansa markkinointipalvelujen suuntaan. Tähän tarvitaan InfoTrendsin mukaan muutakin tekniikkaa ja ohjelmistoja kuin mitä painamisessa tarvitaan. Mobiilimarkkinointiin on myös panostettava ja tutkimuksessa haastatelluista painajista 80 % tarjosikin jotakin mobiilia aktivointitekniikkaa (esimerkiksi qr-koodia) asiakkailleen.

InfoTrendsin tutkimukseen ”Emerging Trends: Trends in Cross-media and Variable Data” osallistui 142 pohjoisamerikkalaista painopalvelujen tuottajaa, joista 43 oli in-house tuottajia. Tutkimus kattoi myös muuttuvan datan palvelut. Raportissa suositellaan painopalvelujen tuottajille henkilökunnan kouluttamista, palvelujen markkinoimista asiakkaille ja panostamista ohjelmistoratkaisuihin, jotka mukautuvat yrityksen laajentumistarpeisiin.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone