MicroMedia kahdeksi kokonaisuudeksi

3.9.2008 12:23Uutiset » Toimiala

Kontaktimarkkinointiin erikoistunut MicroMedia sisältää jatkossa kaksi erillistä liiketoimintayksikköä: Markkinointioperaatiot ja Markkinointihuolinnan.

– Teimme kattavan markkinatutkimuksen keväällä ja päätimme järjestäytyä kahdeksi kokonaisuudeksi asiakkaidemme tarpeiden mukaisesti. Lisäksi viimeisen kolmen vuoden aikana MicroMedia Markkinointioperaatiot on tuplannut myyntinsä, kertoo toimitusjohtaja Petteri Hakala jakautumisen taustoja.

Markkinointioperaatiot kehittää yritysten kassavirtaa

MicroMedia Markkinointioperaatioiden tehtävä on auttaa myyntiorganisaatioita menestymään paremmin. Markkinointioperaatiohin kuuluvat jatkossa MicroMedia Osoitepankki (n. 450 000 suomalaisen B2B-päättäjän kontaktitiedot), MicroMedia Agentti (45 paikkainen asiakasdialogikeskus), MicroMedia Studio (B2B-kontaktimarkkinoinnin mainostoimisto) ja MicroMedia Database -ratkaisut.

– B2B-kontaktimarkkinoinnin maailma on monimutkaistunut viestintäkanavien lisääntyessä ja jakelukanavien muuttuessa. Muutos ei vaadi rakettitieteellistä ajattelua, mutta tarjoamme asiakkaillemme prosessin kokonaisvaltaista haltuunottoa, selvittää Hakala.

Markkinointioperaatiot työllistää tällä hetkellä 40 vakituista henkilöä (ja noin 15 osa-aikaista). Asiakkaat ovat keskisuuria ja suuria B2B-markkinointiorganisaatioita. Liiketoimintayksikköä johtaa Marietta Johansson. Hän on aiemmin vastannut MicroMedia Agentista ja Osoitepankista.

– Haluamme jatkossakin olla Suomen paras kontaktimarkkinointitoimisto, kertoo Marietta Johansson innostuneena.

Markkinointihuolinta on markkinointipäällikön apu

Markkinointihuolinta sisältää suoramarkkinointitietokantojen jalostamisen, digitaalisen tulostamisen, käsi- ja konepostituksen sekä markkinointilogistiikan palvelut. MicroMedialla on 3500 lavapaikan varastointitilat Konalassa ja Herttoniemessä, joita asiakkaat voivat hallinnoida nettiin rakennetulla logistiikkajärjestelmällä. Markkinointihuolinta työllistää 30 henkilöä ja asiakkaana ovat ensisijaisesti paljon materiaalia myyntikentälle ja kuluttajille lähettävät yhtiöt. Materiaalilähetykset voivat olla yksittäisiä tai kymmeniätuhansia. Markkinointihuolintayksikön vetäjänä on aloittanut Sami Ylinen.

MicroMedia työllistää kaiken kaikkiaan n. 85 henkilöä Helsingin Herttoniemessä ja Konalassa. Muutokset eivät ole juridisia.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone