Mediamainonta kasvoi hieman marraskuussa

21.12.2017 09:39Uutiset » Toimiala
Fespan parhaita joulumainoksia.

Koko vuoden laskusuunnassa ollut mediamainonta kasvoi 0,2 % marraskuussa. Marraskuussa mediamainontaansa lisäsivät erityisesti pukeutumisen, moottoriajoneuvojen sekä vähittäiskaupan mainostajat. Nousun kunniaksi Print&Media suosittelee tutustumista Fespan keräämiin 20:een parhaaseen joulumainokseen.

Tammi-marraskuun mediamainonta jäi kumulatiivisesti pakkaselle -2,8 %, mutta joitakin valopilkkuja on sentään näkyvissä. Aikakauslehtien mainonta kääntyi plussalle marraskuussa. Vuoden aikana finanssiala ja autokauppa ovat lisänneet mainontaansa. Työpaikkailmoittelu on talouden kasvun siivittämä kasvanut 12, 1 % kumulatiivisesti.

Vuoden voittajia mainonnassa ovat olleet elokuvat, ulkomainonta, verkkomedia ja radio. Televisio ja printtimediat ovat kärsineet menetyksiä. Mediamainonnan luvut kerää Kantar TNS Ad Intelligence.

Fespa-järjestön mukaan printtimainonnalla on suuri rooli markkinoinnissa loppuvuonna, kun markkinoijat haluavat vauhdittaa joulukauppaa. Katso Fespan Top 20 Christmas print adverts -kokoelmaa tästä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone