Mediamainonnan lasku hidastunut

21.5.2014 08:12Uutiset » Toimiala

Mediamainonta väheni edelleen huhtikuussa, mutta lasku on hidastunut. TNS Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainostettiin huhtikuussa 4,3 % vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana aikana. llman vaalimainontaa huhtikuun mainonta väheni 4,5 %.

Kumulatiivisesti mainonta väheni tammi-huhtikuussa 4,7 % edellisestä vuodesta. Alkuvuoden trendin mukaisesti radio-, verkko- ja ulkomainonnan panostuksissa oli edelleen kasvua myös kumulatiivisesti.

Huhtikuussa merkkimainonta väheni 6 %. Kaupan mainonta pysyi samalla tasolla ja muutosta oli vain -0,1 %. Luokiteltu mainonta väheni 3,5 %. Isoimmista toimialoista esimerkiksi finanssialan, moottoriajoneuvojen ja telepalveluiden mainonta laski. Kosmetiikan ja lääkkeiden mainonta sen sijaan piristyi.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone