Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Mediamainonnan kasvu jatkunut syksyllä

22.11.2021 09:35Uutiset » Toimiala
Mediamainontaan käytetty euromäärä on ollut kasvussa toukokuusta 2021 lähtien. Muutosprosentti on edellisestä vuodesta. Graafi: Kantar TNS.

Mediamainonta kääntyi selvään kasvuun toukokuussa, ja kasvusuunta on jatkunut syksyllä. Tammi-lokakuussa mainonta printtimedioissakin on ollut kasvussa aikakauslehtiä lukuun ottamatta. Mainonta on kasvanut myös sähköisissä medioissa elokuvaa lukuun ottamatta.

Mainonnan kasvu perustuu monien toimialojen mediamainonnan lisääntymiseen. Kasvu on ollut suurta erityisesti avoimien työpaikkojen ilmoittelussa. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi lokakuussa 49,1 %.

Lokakuussa mainonnan määrä kasvoi 6,6 % vuoden 2020 lokakuuhun verrattuna. Mediaryhmistä laskussa oli aikakauslehtien mainonta sekä televisiomainonta. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä kasvoi.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten finanssialan, vähittäiskaupan, pukeutumisen sekä öljy- ja energiayhtiöiden mainostajat. Telepalvelujen, kosmetiikan, lääkkeiden sekä moottoriajoneuvojen mainonta laski vuoden 2020 lokakuuhun verrattuna.

Merkkimainonta kasvoi 2,4 %, vähittäiskaupan mainonta 15,5 % ja luokiteltu ilmoittelu 14,5 % vuoden takaiseen nähden.

Tiedot perustuvat Kantar TNS Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

Array
Share: