Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Mediamainonnan kasvu hidastunut

27.9.2022 17:01Uutiset » Toimiala
Kaupunkilehtien mainosmäärät kasvoivat 11 % elokuussa. Vantaan Sanomat voitti Uutismedian liiton Kaupunkilehtikilpailun 2021. Kuva: Vantaan Sanomat.

Mediamainonnan kasvu on hidastunut kesällä, mutta mainonta kasvaa edelleen. Elokuussa mainonnan määrä kasvoi 2,8 % viime vuoteen verrattuna. Toimialoista mediamainontaansa lisäsivät eniten finanssialan, matkailun ja liikenteen, pukeutumisen ja kosmetiikan mainostajat.

Mainontaansa vähensivät elokuussa öljy- ja energiayhtiöt, rakennusala, autoala ja lääkkeiden myyjät. Myös avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni tuntuvasti.

Mediaryhmistä mainonnan määrä laski aikakauslehdissä, sanomalehdissä sekä televisiossa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä oli kasvussa. Printtimedioista kaupunki- ja noutolehdet pääsivät selvään kasvuun.

Kumulatiivisesti tänä vuonna eniten ovat kasvaneet elokuvamainonta, ulkomainonta ja verkkomedia. Tiedot perustuvat Kantar TNS Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

Array
Share: