Medialiitto kampanjoi kotimaisen median puolesta

9.1.2017 08:27Uutiset » Toimiala
Kuva: Aikakausmedia.
Kuva: Aikakausmedia.

Media-alan ja graafisen teollisuuden yritysten etujärjestö Medialiitto avaa itsenäisyyden juhlavuoden kampanjoimalla kotimaisen median merkityksestä suomalaiselle yhteiskunnalle. Valtakunnallinen kampanja näkyy 2. tammikuuta alkaen painetuissa lehdissä ja medioiden verkkopalveluissa.

Medialiitto viestii Suomi 100 -juhlavuoden aikana moniäänisen ja moniarvoisen, yhteiskuntaa vahvistavan media-alan merkityksestä. Kampanja kuuluu myös 9.1. alkaen radiossa. Radiokampanjassa Medialiiton yhteistyökumppanina on RadioMedia.

Medialiiton toimitusjohtajan Jukka Holmbergin mukaan sisältöä tuottavien mediayritysten toimintaedellytyksistä on huolehdittava, jotta suomalaisille on jatkossakin tarjolla laadukkaat omankieliset mediapalvelut.

– Ilman riippumatonta mediaa Suomesta ei olisi tullut sellaista menestystarinaa kuin olemme itsenäisyyden sadan ensimmäisen vuoden aikana nähneet. Ilman kotimaista mediaa Suomi ei säily sellaisena kuin me sen olemme oppineet tuntemaan, Holmberg sanoo.

Medialiitto sekä sen jäsenjärjestöt Aikakausmedia, Graafinen Teollisuus, Sanomalehtien Liitto ja Suomen Kustannusyhdistys edustavat lähes 700:ää yritystä, jotka työllistävät noin 20 000 henkilöä ja tuottavat 4,3 miljardin euron liikevaihdon. Kotimaiset mediayritykset edistävät sananvapautta, kotimaista kulttuuria ja demokratiaa tuottamalla suomalaisille laadukkaita mediatuotteita ja -palveluja.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone