Media-alalle tarjotaan piristysruiskeita

24.3.2016 08:11Uutiset » Toimiala
Think Ink -kilpailun voitti 2014 Linda Liukas Hello Ruby -konseptillaan.
Think Ink -kilpailun voitti 2014 Linda Liukas Hello Ruby -konseptillaan.

Monta vuotta taantumasta kärsinyt Suomen media-ala saa piristysruiskeita useilta tahoilta. Tekes tarjoaa innovointitukea, Think Ink -kilpailu kehittämisrahaa ja MediaHoneypot tilaisuuksia alan startupeille.

Tekesin Media remake -haku kannustaa media-alan toimijoita tutkimaan uusia, kansainvälisen tason kilpailuetua tuovia mahdollisuuksia liiketoiminnan kehittämiseksi digitalisoituneessa ympäristössä.

Tekesin rahoitus tutkimusorganisaatioille on enimmillään kolme miljoonaa euroa. Yrityshankkeiden osalta ei ole etukäteen asetettua ylärajaa. Hakemusten viimeinen jättöpäivä on 23.8. Hausta järjestetään erillinen infotilaisuus 13.4. Helsingissä.

Viestintäalan tutkimussäätiön Think Ink 2016 -kilpailun ideahaku päättyi helmikuun lopussa. Kilpailuun jätettiin määräaikaan mennessä 63 ideaa. Tuomaristo valitsee maaliskuun aikana 12–16 parasta ja lupaavinta ideaa pitchauskierrokselle, joka pidetään 6.4. Helsingissä.

MediaHoneypot on media-alan ensimmäinen startup-tapahtuma Suomessa. Tapahtumassa on kansainvälisiä puhujia ja siihen osallistuu 75 media-alaan liittyvää startup-yritystä. Tapahtuman tavoitteena on nostaa eurooppalaisen median kilpailukykyä ja saada innovaatiot leviämään nopeammin.

MediaHoneypot-seminaarin puhujat käsittelevät media-alan ja startupien rajapintaa eri näkökulmista. Kasvuyrityksiä saapuu tapahtumaan 15 eri maasta.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone