Matkakortilla vuoden paras kampanja

24.3.2014 09:05Uutiset » Toimiala

Helsingin seudun liikenteen matkakorttikampanja on valittu vuoden 2013 parhaaksi Adprofit-kilpailussa. Kevätloma autoilusta –kampanja houkutteli yli 33 000 autoilijaa joukkoliikenteen käyttäjäksi ja tuotti lähes 1,5 miljoonaa euroa vuoden aikana.

Vuoden paras kampanja näkyi ja kuului printissä, verkossa, radiossa, ulkomainoksissa ja suorapostituksissa. Tarjoukseen tarttuminen tehtiin helpoksi. Matkakortin sai maksutta, kahden viikon kausi oli valmiiksi ladattu ja tilaukset toimitettiin kotiovelle. Kortteja tilattiin yhteensä yli 33 000, mikä ylitti tavoitteet moninkertaisesti.

Adprofitin ylituomariston mukaan kampanja osoitti, että joukkoliikenteestä kiinnostuneita autoilijoita löytyy, ja heidän tottumuksiaan on mahdollista muuttaa, kun olennainen kynnys matkakortin hankintaan poistetaan. HSL on tuomariston mukaan oppinut käyttämään markkinointia ja hyödyntämään mainonnan keinoja. Kampanjan toteuttivat 358, Into Digital ja Kuvaamo.

HSL:n kortti voitti Adprofitin Vuoden paras kampanja -sarjan. Kilpailussa on kaksi muuta pääsarjaa ja muita sarjoja.

Kuva: HSL:n kampanjamainos.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone