Markkinointiin kannattaa etsiä vaihtoehtoja

19.3.2020 09:40Uutiset » Toimiala
Granon toimitusjohtaja Pekka Mettälä kehottaa yrityksiä miettimään aktiivisesti vaihtoehtoisia keinoja tapahtumamarkkinoinnin korvaamiseen. Kuva: Grano.

Kaikkien suurien tapahtumien peruuntuminen vaikuttaa suuresti monien toimialojen markkinointiin. Granon toimitusjohtaja Pekka Mettälä kehottaa yrityksiä miettimään aktiivisesti vaihtoehtoisia keinoja tapahtumamarkkinoinnin korvaamiseen. Niitä ovat esimerkiksi suoramarkkinointi ja sähköisten kanavien käyttäminen.

– Esimerkiksi suoramarkkinointi on nyt hyvä keino tavoittaa ihmisiä. Ja kaikki ovat kiinni digitaalisessa mediassa ja somessa. Siellä kannattaa näkyä, Mettälä sanoo Print&Medialle.

Grano on suuri markkinointiviestinnän tuottaja, ja yritysten markkinointibudjettien leikkaaminen vaikuttaisi suoraan yritykseen.

– Markkinointiviestinnän palvelujen kysyntä putoaa nyt nopeasti. Lähipäivät alkavat näyttää suuntaa siitä, kuinka rajuun kysyntämuutokseen meidän pitää varautua, Mettälä sanoo.

Granon toimituskyky on hyvällä tasolla ja toimipisteet ovat auki. Vain palvelutiskeillä asioimista halutaan rajoittaa ja asiakkaita ohjataan palvelupuhelimeen, verkkoon ja sähköpostien käyttöön. Grano haluaa auttaa asiakkaita kaikin keinoin löytämään sellaiset markkinoinnin ja viestinnän keinot, jotka pitävät pyörät pyörimässä vallitsevassa tilanteessa.