MARK panostaa tiedon jalostamiseen

5.10.2017 08:00Uutiset » Toimiala
Sanna Laakkio. Kuva: MARK.

Markkinoinnin ammattilaisten yhteisö MARK Suomen Markkinointiliitto muuttaa toimintansa painopistettä entistä enemmän alan tuoreimpien ilmiöiden, työkalujen ja tutkitun tiedon kokoamiseen sekä jalostamiseen jäsentensä käyttöön. Uutena toiminnanjohtajana on aloittanut Sanna Laakkio.

Laakkio, 39, on toiminut markkinoinnin, myyntikanavien, asiakaspalvelun ja HR:n tehtävissä useilla toimialoilla. Hän kertoo haluavansa tiedon jalostamisen lisäksi kasvattaa järjestön roolia markkinoinnin parissa työskentelevien ihmisten valmentajana ja siten myös edistää markkinoinnin roolia yritysten kasvun ajurina.

– MARKin tulee jatkossa valmentaa, tukea ja auttaa yksilöitä onnistumaan. Jäsenistön ja kentän viestien kuunteleminen, aktiivinen kysyminen ja avoimella mielellä viestien vastaanottaminen ovat avainasemassa. Tarpeet ovat luonnollisesti todella erilaisia. Minun tehtäväni on löytää ratkaisut, miten haasteet selätetään mahdollisimman kustannustehokkaasti ja skaalautuvasti, oli kyse uuden oppimisesta tai uusien ideoiden löytymisestä. Tärkeää on löytää tavat palvella markkinoinnin tekijöitä valtakunnallisesti, sanoo Laakkio.

Laakkio haluaa myös edelleen kehittää dialogia sekä MARKin ja sen jäsenten, että muiden markkinoinnin foorumien välillä. Myös markkinoinnin opiskelijoilta olisi paljon ammennettavaa ja konkareilla heille paljon annettavaa. Lisäksi MARKin jäsenistä koostuvissa ryhmissä olevaa asiantuntemusta ja näkemystä markkinoinnin eri osa-alueista tulee kuunnella herkällä korvalla ja hyödyntää koko jäsenistön hyväksi mahdollisimman tehokkaasti. Uusien ryhmien tarve arvioidaan kentän tarpeen pohjalta.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone