Mainosmarkkinat supistuivat eniten Suomessa

22.10.2013 08:47Uutiset » Toimiala

Mainosmarkkinat supistuivat alkuvuonna kaikissa Pohjoismaissa, mutta Suomessa pudotus oli jyrkintä. Suomessa mainoseurot vähenivät tammi-kesäkuussa peräti 8 prosenttia, kun muissa Pohjoismaissa pudotus oli 0,1 – 3,9 prosenttia.

Tutkimuslaitos IRM:n mukaan Pohjoismaiden mainosmarkkinat supistuivat alkuvuonna edellisestä vuodesta 1,9 prosenttia ja olivat 4,8 miljardia euroa. Paikallisissa valuutoissa supistumista tapahtui kaikissa maissa. Norjassa pudotus oli vain 0,1 prosenttia, Tanskassa 3 ja Ruotsissa 3,9.

Suomessa mainontaan myös käytettiin vähiten rahaa. Norjassa mainoseurot asukasta kohti olivat alkuvuonna 260 euroa, Ruotsissa 189, Tanskassa 177 ja Suomessa vain 130 euroa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone