Mainonnan kasvu jatkui maaliskuussa
Maaliskuussa mainonnan määrä kasvoi 4,7 % vuoden 2021 maaliskuuhun verrattuna. Mainonnan määrä oli laskussa painetuissa medioissa sekä televisiossa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä kasvoi. Vähittäiskaupan ja luokiteltu ilmoittelu olivat vahvassa kasvussa.
Tammi-maaliskuussa ulkomainonta on kasvanut lähes 50 % viime vuoteen verrattuna. Radiomainonta on kasvanut 15,5 % ja verkkomedia 11,5 %. Sanomalehdet ovat viime vuoden tasolla mutta kaupunkilehdet ovat päässeet kasvuun. Aikakauslehtien ja television mainonta on vähentynyt.
Mediamainontaansa lisäsivät maaliskuussa eniten matkailun ja liikenteen, öljy- ja energiayhtiöiden, finanssialan sekä vähittäiskaupan mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi maaliskuussa 7,5 % vuoden takaiseen nähden.
Merkkimainonta laski maaliskuussa 3,4 %. Vähittäiskaupan mainonta kasvoi 17,6 % ja luokiteltu ilmoittelu 26,6 % vuoden 2021 maaliskuuhun verrattuna.
Tiedot perustuvat Kantar Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.