Land of Free Press voitti kolme kultaa

11.11.2019 15:24Uutiset » Toimiala
Land of Free Press -kampanja on voittanut monia palkintoja. Kuva: Grafia.

Mainostoimisto TBWA/Helsingin Land of Free Press -kampanja voitti kolme kultaa sekä uuden European Star -palkinnon viime viikonloppuna Barcelonassa ADC*E Awards ’19 -gaalassa. Suomeen hopeaa toivat Werkligin suunnittelema Amos Rexin ilme sekä TBWA:n Nesteelle tekemä Nolla – The Zero Cabin.

TBWA:n Helsingin Sanomille suunnittelema Land of Free Press voitti ensimmäistä kertaa jaetun European Star -sarjan pääpalkinnon. Uusi kategoria pyrkii nostamaan esiin eurooppalaisia arvoja välittäviä ideoita. Land of Free Press -kampanjan julisteet, uuden median käyttö, sosiaalisen vastuun kampanjointi sekä oivaltava median käyttö toivat kampanjalle kultaa kolmessa eri kategoriassa. TBWA/Helsingin töistä Nolla – The Zero Cabin palkittiin hopealla ja DIAKin Työnimi-kampanja kunniamaininnalla.

Werkligin Amos Rexille suunnittelema visuaalinen ilme palkittiin hopealla sekä kunniamaininnalla sen kokeellisen ja tilallisen ulottuvuuden osalta.

Koko kilpailuun osallistui yhteensä 780 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 25 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai AMVBBDO UK:n suunnittelema Viva la Vulva. Saksa keräsi kilpailun suurimman palkintomäärän.

Grafian Vuoden Huiput -kilpailussa menestyneet työt pääsevät kilpailemaan ADC*E Awards -kilpailuun. Land of Free Press voitti Vuoden Huiput 2018 -kilpailun pääpalkinnon eli Grand Prix’n.