Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö

30.10.2020 08:40Uutiset » Toimiala
Zero Exclusion – kampanjassa kolme nuorta taiteilijaa maalasivat 42 taideteosta käyttäen työvälineenä 300 tonnia painavaa satamanosturia ja sitä varten suunniteltuja pensseleitä. Taulut myytiin yrityksille ja yksityishenkilöille ja varat annettiin Hope ry -hyväntekeväisyysjärjestölle. Kuva: Neste.

Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Työllä haettiin näkyvyyttä ja lisää myyntiä Mantsinen Oy:n materiaalienkäsittelykoneille ja Nesteen uusiutuville polttoaineille.

Vuoden viestintätyössä haettiin näkyvyyttä ja lisää myyntiä Mantsinen Oy:n materiaalienkäsittelykoneille ja Nesteen uusiutuville polttoaineille. Maailman tarkimmalla materiaalinkäsittelykoneella maalattiin tauluja teemasta Toivo. Taitelijoiksi kutsuttiin kolme nuorta aloittelevaa taiteilijaa. Heidät koulutettiin ohjaamaan konetta ja maalaamaan tauluja nostokurkeen kiinnitetyllä pensselillä. Tuloksena oli kymmenien miljoonien silmäparien kansainvälinen näkyvyys.

– Vahvan strategisen ja luovan näkemyksen sekä tehokkaan toteutuksen yhdistelmänä syntyy erittäin vaikuttavaa viestintää. Tämä tuli jälleen todistetuksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Kirkkaimmat helmet tästä fantastisten töiden joukosta erottuivat erityisesti rohkeudellaan, mutta moni myös kilpailun ydinidean mukaisesti pitkäjänteisellä asiakasyhteistyöllään, sanoo kilpailun päätuomari ja Hill + Knowlton Strategiesin toimitusjohtaja Tarja Jussila.

Kurio vei myös Vuoden viestintätoimisto -tittelin.

– Kurio on näkemyksellinen ja luova toimisto, joka on ollut omalla sarallaan uranuurtaja. Toimisto on noteerattu kansainvälisesti ja se on voittanut useita alan palkintoja maailmalla. Asiakkaat kiittävät sitä pulppuavista ideoista ja unohtumattomien bränditekojen ideoimisesta ja toteutuksesta, Tarja Jussila perustelee valintaa.