Koronavirus lisää verkkomarkkinointia

13.3.2020 11:15Uutiset » Toimiala
Signcomin Samuli Vuorenhelan mukaan Hexiksen materiaaleilla saa seinään ja lattiaan erehdyttävästi puuta, betonia ja kiveä jäljitteleviä pintoja. Kuva: Reino Lantto.

Koronaviruksen leviämisellä on laajoja vaikutuksia myös yritysten toimintaan ja talouteen. Kun Fespa-messut peruuntuivat keväältä, täytyy suurkuvan-alan yritysten keksiä muita keinoja uusien tuotteidensa ja palvelujensa markkinointiin. Esimerkiksi Mimaki tulee kertomaan uutuuslaitteistaan maaliskuussa Mimaki Virtual Print Festival online -tapahtumien avulla.

Fespan peruuntuminen oli vaikea paikka Mimakille, jolla olisi ollut yksi suurimmista osastoista messuilla. Siellä olisi esitelty joukko uusia laitteita, joita ei tämän vuoksi ollut esillä Sign, Print & Pack messuilla. Mimakia Suomessa edustavan Signcomin toimitusjohtaja Samuli Vuorenhelan mukaan messuilla panostettiin nyt enemmän tulostusmateriaaleihin, jotka kiinnostivat suuresti messukävijöitä. Toinen iso puheenaihe olivat ympäristöä säästävät ratkaisut.

– Uusia materiaaleja tulee koko ajan markkinoille, ja ne herättivät messuilla paljon keskustelua asiakkaiden kanssa. Sisustusratkaisuissa on entistä enemmän valinnanvaraa, mikä näkyi messuillakin.

Signcom esitteli mm. Hexiksen materiaaleja, joilla saa seinään ja lattiaan erehdyttävästi puuta, betonia ja kiveä jäljitteleviä pintoja. Ne avaavat aivan uusia mahdollisuuksia sisustusten suunnitteluun. Myös erilaiset lasipintojen kalvoratkaisut suojaavat tai koristavat lasiseiniä uudella tavalla.

Signcomilla on Vuorenhelan mukaan esimerkiksi iso projekti, jossa rakenteilla olevan hotellin pinnat koristellaan pitkälti tulosteiden avulla siten että sisustus on erilainen jopa huonekohtaisesti. Uudet wallcover-materiaalit mahdollistuvat hyvin persoonalliset ratkaisut kustannustehokkaasti.