Keskisuomalainen ostaa Neonmedian

21.6.2018 08:36Uutiset » Toimiala
Neonmedia tuottaa mainontaa mm. bussiliikenteeseen.

Keskisuomalainen Oyj on solminut aiesopimuksen joukkoliikenteen digitaalisia mainosmediaratkaisuja tuottavan Neonmedia Oy:n enemmistön ostamisesta. Kaupan tarkoitus on laajentaa yhtiön digitaalista mainostarjoamaa.

Neonmedia on tiedotteen mukaan vahvassa kasvussa oleva mainosmediayhtiö, jolla on liiketoimintaa 17 kaupungissa Suomessa, muun muassa Helsingissä, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Porvoossa, Lappeenrannassa, Turussa ja Tampereella. Lisäksi yritys on laajentanut toimintaansa kaupunkien väliseen linja-autoliikenteeseen. Sen asiakkaana on muun muassa Onnibus.com.

– Neonmedian hankinta on luonteva jatko Mediatalo Keskisuomalaisen kasvuhakuiselle digitaalisen liiketoiminnan strategialle. Uskomme, että hankittavalla liiketoiminnalla on merkittävää synergiaa jo olemassa olevan Esa Digitalin digitaalisen näyttöpintaliiketoiminnan kanssa, kommentoi Mediatalo Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

– Yhteistyö Mediatalo Keskisuomalaisen kanssa mahdollistaa Neonmedian kehittymisen valtakunnalliseksi paikkatietoa hyödyntäväksi digitaaliseksi mediaksi luoden lisäarvoa koko joukkoliikennealalle, kertoo toimitusjohtaja Jari Lähdemäki Neonmedia Oy:stä.

Kauppa on tarkoitus saada solmittua elokuun 2018 aikana.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone