Kauppalehdelle uusi teknologia-osasto

26.3.2021 08:45Uutiset » Toimiala
Kuva: Kauppalehti.

Suuret mediatalot uskovat talouden ja tekniikan kiinnostavan entistä enemmän lukijoita. Kauppalehti lanseeraa nyt uuden Teknologia-osion verkkoon ja perjantain printtilehteen. Osion tarkoituksena on lehden mukaan auttaa päättäjiä tekemään parhaat IT-päätökset.

Kauppalehti Teknologia paketoi lehden uutisen mukaan tapausesimerkkejä, alan kiinnostavimpien henkilöiden haastatteluja, selvityksiä ja kolumneja käteväksi paketiksi. Osio starttaa 26.3. kertomalla Valmet Automotiven robotisointiprojektista.

– Nykyajan työelämässä päättäjän pitää toimialasta riippumatta ymmärtää aika paljon teknologiasta ja IT:stä. Kauppalehti Teknologia syventää meidän kaikkien ymmärrystä digitaalisesta maailmasta, sanoo Kauppalehden vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi.

Lohenpunainen Visio lisäsi talousuutisia

Helsingin Sanomat käynnisti puolestaan maaliskuun alussa HS Vision, joka on lehden uutisen mukaan kokonaan uusi talouden ja teknologian mediabrändi. Uudistuksessa HS:n talousuutisoinnin sisällöt uudistuivat merkittävästi ja niiden määrä kasvoi.

Muutos näkyi myös ulkoasusta sekä verkossa että painettuna. Visio imitoi värillään Financial Timesiä. Paperilla HS Visio ilmestyy lauantaisin osana HS:n nykyistä paperilehden tilausta. Lisäksi HS Visio alkaa julkaista oman toimituksen ulkopuolisten tekijöiden podcasteja.

– Laajennamme perspektiiviä niin yritystalouden kuin finanssimarkkinankin suuntaan. Kirjoitamme aiempaa enemmän teknologiasta, pörssistä sekä kasvuyrityksistä. Verkkoon tuotamme podcasteja ja teemme yhteistyötä muun muassa The Economistin ja The Wall Street Journalin kanssa, kertoo HS:n vastaava päätoimittaja Kaius Niemi Vision tavoitteista.

Uudet osiot kertovat kovenevasta kilpailusta kahden suuren uutisbrändin kesken. Uudistuksilla tavoitellaan erityisesti uusia, nuoria lukijoita, joita talous ja tekniikka kiinnostavat.

Reino Lantto