Kari Kivelä johtamaan Alma Consumer -yksikköä

30.4.2021 09:59Uutiset » Toimiala
Kari Kivelä. Kuva: Alma Media.

Alma Median kuluttajamedia- ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvän Alma Consumerin liiketoiminta-alueiden liiketoimintavastaavat on nimitetty.  Liiketoimintasegmenttiä johtaa Kari Kivelä. Alma Talentissa on nimitetty Joni Haverinen Megan toimitusjohtajaksi.

Kivelä vastaa 1.5. lähtien myös Media ja medialliset palvelut -vertikaalista. Jaakko Haapakangas vastaa Ajoneuvot & koneet -vertikaalista. Asuminen -vertikaalista vastaa Heikki Huttunen kuin myös Vertailu- ja jakamistalouden palveluista.

Alma Media ilmoitti helmikuussa 2021 uudistavansa segmenttirakennettaan, jonka yhteydessä Alma Mediapartnersin palvelut eli asumiseen ja autoiluun liittyvät markkinapaikat siirrettiin osaksi Alma Consumer -liiketoimintasegmenttiä. Lisäksi yrityskaupan myötä Alma Consumerin liiketoimintaan liitettiin huhtikuun 2021 alussa Nettix Oy, johon kuuluvat Suomen johtavat moottorialan markkinapaikat, kuten Nettiauto, Nettikone ja Nettimoto. Osa Nettixiä ovat myös kone- ja kuljetusalan johtava ammattimedia Konepörssi sekä uutispalvelu Ampparit.

Uusi Alma Consumer muodostaa 35 kuluttaja- ja b-to-b-brändin kokonaisuuden. Liiketoimintaan kuuluu markkinapaikkojen ja vertailupalvelujen lisäksi monikanavainen uutis- ja lifestyle-media Iltalehti.

Joni Haverinen Megan toimitusjohtajaksi

Alma Talentiin kuuluvan Suoramarkkinointi Megan pitkäaikaisen toimitusjohtaja Timo Niemen jäädessä kesällä eläkkeelle, uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.7.2021 alkaen Joni Haverinen (47). Haverinen on toiminut pitkään yhtiön myynti- ja markkinointijohtajana ja vastannut Megan Suomen toiminnasta monilta osin.

Haverinen raportoi jatkossa Alma Talentin toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuorelle.

Suoramarkkinointi Mega on vuonna 1986 perustettu telemarkkinoinnin pioneeriyritys. Mega toimii Suomessa ja Baltiassa ja tekee vuosittain yli 5 miljoonaa asiakaskontaktia useiden toimeksiantajien lukuun monilta eri toimialoilta. Megan liikevaihto 2020 oli 14,7 milj. euroa ja sen palveluksessa on yli 300 telemarkkinoinnin ammattilaista.

Share: