Iiro Kulvik Sanoma Lifestylen johtajaksi

12.8.2019 11:49Uutiset » Toimiala
Iiro Kulvik. Kuva: Sanoma.

Sanoma Media Finlandin aikakausbrändiyksikön Sanoma Lifestylen johtajana aloittaa 12.8. Iiro Kulvik. Hän on aikaisemmin työskennellyt Sanoma Media Finlandin kuluttajamyynnissä strategia- ja liiketoiminnan kehitystehtävissä sekä asiakaspalvelun johtajana. Sanoma Lifestylen aikaisempi johtaja Johanna Lahti siirtyy Ilta-Sanomien vastaavaksi päätoimittajaksi.

– Sanoman aikakausbrändit tuntevat syvällisesti omat kohderyhmänsä, puhuvat niiden äänellä ja toimivat lukijoiden luotettuna ystävänä – siinä sisältöosaajamme ovat ehdottomia ammattilaisia. Aikakausbrändien tulevaisuuden menestys on pitkälti kiinni kuluttajamyynnin onnistumisesta, ja nyt niiden johtoon siirtyy kuluttajamyynnin todellinen asiantuntija. Iirolla on myös vahva strategiaosaaminen ja hyvä eteenpäin katsova kehitysote – nämä ovat erinomaisia ominaisuuksia aikakausbrändien tulevaisuuden rakentamisessa, kuvaa Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pia Kalsta.

Sanoma Lifestyle on tiedotten mukaan Suomen johtava aikakausbränditalo. Se julkaisee esimerkiksi ET-lehteä, Kodin Kuvalehteä, Tiedettä, Me Naisia, Hyvää Terveyttä, Aku Ankkaa ja Yhteishyvää. Yhteensä brändejä on yli kaksikymmentä. Sanoma Lifestyle tavoittaa kuukausittain 2,6 miljoonaa suomalaista.

– Sanoma Lifestylella on hienot brändit, ja niitä tekemässä on joukko Suomen parhaita journalisteja. Tähän joukkoon on upeaa liittyä. Mediankäyttö muuttuu jatkuvasti, ja laadukkailla ja inspiroivilla aikakaussisällöillä on siinä oma paikkansa. Uskon vahvasti lukemiseen ja sen merkitykseen – paperinen lehti on itse asiassa tarkoitukseensa erinomainen tuote, kommentoi Iiro Kulvik.

Kulvikille raportoivat lehtien päätoimittajat ja Lifestylen nykyisen johtoryhmän jäsenet. Kulvik raportoi toimitusjohtaja Pia Kalstalle.