Ideakilpailu Think INK palkitsee uusia ideoita

16.12.2013 09:10Uutiset » Toimiala

Media- ja painoalan innovaatiokilpailu Think INK palkitsee kolme parasta alaa uudistavaa tai rajoja rikkovaa ideaa yhteensä 100 000 euron palkinnoin. Haku avoimeen kilpailuun päättyy helmikuun lopussa. Think INK -kilpailu järjestettiin edellisen kerran vuonna 2012.
Viestintäalan tutkimussäätiön järjestämä Think INK -innovaatiokilpailu kannustaa yksityishenkilöitä ja yrityksiä ideoimaan ja innovoimaan uusia mediakonsepteja ja liiketoimintamalleja.

– Viestintäala tarvitsee uusia ajatuksia ja ideoita enemmän kuin koskaan. Think INK -kilpailu tarjoaa hyvän alustan idean eteenpäin viemiseksi ja vaikkapa oman yrityksen perustamiseksi. Säätiön rahallisella tuella ja sparrauksella pääsee alkuun ja saa idealleen myönteistä julkisuutta, Viestintäalan tutkimussäätiön puheenjohtaja Timo Ketonen sanoo.
Ensimmäisen vaiheen hakuaika päättyy 28.2.2014 ja voittaja valitaan syksyllä 2014. Toiseen vaiheeseen tuomaristo valitsee 5–10 parasta ideaa, joiden jatkokehitystä säätiö tukee. Palkintojen yhteissumma on 100 000 euroa, joka on tarkoitettu kehitysrahaksi idean toteuttamiseksi.

– Ensimmäinen Think INK -innovaatiokilpailu onnistui yli odotusten. Tuomaristo seuloi tuolloin kovatasoisten ideoiden joukosta jatkoon yhdeksän, joista lähes kaikkia on viety eteenpäin kilpailun jälkeen. On syntynyt uutta liiketoimintaa, perustettu yritys, saatu pääomarahoitusta, palkittu kansainvälisissä kilpailuissa tai tehty vaativaa tuotekehitystä, Viestintäalan tutkimussäätiön asiamies Helene Juhola kertoo.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone