Hesarin muutos tabloidikokoon sai sinetin

1.8.2012 10:20Uutiset » Toimiala

Sanoma Oyj:n hallitus on päättänyt osana Helsingin Sanomien kokonaisvaltaista uudistumista siirtymisestä tabloidisivukokoon. Ensimmäinen tabloidikokoinen lehti ilmestyy tiistaina 8. tammikuuta 2013.

Uudistus on osa Helsingin Sanomien monikanavaista kehitystyötä, jonka tavoite on kehittää Helsingin Sanomien sisältöjä ja tuoda ne lukijoille heidän haluamassaan muodossa. Mainostajille uudistunut Helsingin Sanomat ja monikanavaiset mainosratkaisut puolestaan tarjoavat monipuolisempia kokonaisuuksia.

– Niin painettujen kuin digitaalistenkin tuotteidemme kehitys on toimialan kärkeä. Helsingin Sanomat on hyvä esimerkki siitä, kuinka kattava ja monikanavainen tuoteperhe palvelee kaikkien asiakasryhmien tarpeita, sanoo Sanoma Newsin toimitusjohtaja Pekka Soini.

– Uudistus on historiallisesti merkittävä. Uusi lehti tulee olemaan myös ulkoasultaan maailmanluokan lehtidesignia. Tabloidikoko mahdollistaa rakenteen selkeyttämisen sekä koko lehdessä että yksittäisillä aukeamilla samalla kun panostamme kiinni Helsingin Sanomien sisällöllisiin vahvuuksiin. Näitä ovat luotettavuus, riippumattomuus, monipuolisuus, moniarvoisuus ja syvällinen journalismismi, sanoo Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Mikael Pentikäinen.

Helsingin Sanomien tabloidihankkeesta kerrottiin ensimmäisen kerran helmikuussa. Kevään aikana koelehtiin tutustui ja niistä antoi palautetta HS:n tapahtumissa reilut 1 500 lukijaa.

– Olemme saaneet valmistelun aikana paljon myönteistä palautetta niin lukijoilta kuin mainostajiltakin. Sen perusteella olen vakuuttunut siitä, että uusi Hesari tulee ilahduttamaan monia, Mikael Pentikäinen sanoo.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone