Grano osti MicroMedialta markkinointilogistiikan

9.8.2016 14:22Uutiset » Toimiala
Kuvassa vasemmalta MicroMedian toimitusjohtaja Timo Häkkinen ja Granon varatoimitusjohtaja Mirka Airaksinen sekä logistiikkapäällikkö Mikko Heinonen.
Kuvassa vasemmalta MicroMedian toimitusjohtaja Timo Häkkinen ja Granon varatoimitusjohtaja Mirka Airaksinen sekä logistiikkapäällikkö Mikko Heinonen.

Grano Oy on ostanut MicroMedia Oy:n markkinointilogistiikan liiketoiminnan. Kaupalla Grano vahvistaa tilaus-toimitusketjua ja keskittyy yhä vahvemmin ratkaisumyyntiin.

Grano kertoo panostavansa vahvasti kasvustrategiansa mukaisiin alueisiin ja vastaa muuttuvaan asiakastarpeeseen. Kaikki 18 MicroMedian markkinointilogistiikan työntekijää siirtyvät Granon palvelukseen. Suomessa ja Virossa toimiva yhtiö työllistää yhteensä yli 800 ihmistä.

– Markkinointilogistiikan palveluilla on oleellinen rooli Granon kasvustrategiassa. Strategian mukainen ratkaisumyynti tarkoittaa yhä laajempien kokonaisuuksien tarjoamista asiakkaille. Tämä taas edellyttää luotettavaa tilaus-toimitusketjua. Liiketoimintakaupassa haettiin lisäresurssien ja kapasiteetin lisäksi osaamista sekä ratkaisuja tuoda logistiikka osaksi Granon digitaalista työnkulkua, kertoo Grano Oy:n varatoimitusjohtaja Mirka Airaksinen.

Liiketoimintakaupalla haettiin tiedotteen mukaan vahvaa kilpailuetua ja toimintojen tehostamista. MicroMedian markkinointilogistiikan palveluilla on hyvä maine ja vahvat referenssit. Palvelut täydentävät hyvin Granon liiketoimintaa ja tuovat heti vahvistusta niin varastoinnin kapasiteettiin kuin resursseihinkin.

Kaupassa Granolle siirtyvät markkinointilogistiikan palvelut, jotka sisältävät postitus-, pakkaus- ja varastointipalvelut. MicroMedian markkinointilogistiikan liikevaihto on noin 1,7 miljoonaa. MicroMedia keskittyy asiakashankintaan liittyvän markkinoinnin suunnitteluun ja tuotantoon.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone