Grano ja Nelonen Media Live yhteistyöhön

11.6.2019 11:16Uutiset » Toimiala
Tikkurila Festival on yksi Nelonen Media Liven tapahtumista. Kuva: Tikkurila Festival.

Nelonen Media Live keskittää festivaaliensa ja tapahtumiensa materiaalituotannon Granoon. Yhteistyöllä tarjotaan kuluttajille yhä visuaalisempia kokemuksia ja saadaan lisää tehoa festivaali- ja tapahtumatoteutuksiin.

Sanoma-konserniin kuuluva Nelonen Media Live on Suomen suurin festivaali- ja tapahtumajärjestäjä. Vuonna 2019 yritys tuottaa lähes 30 konserttia ja festivaalia ympäri Suomen. Sen tapahtumia ovat muun muassa Himos Juhannus, RMJ, Iskelmä Festivaali, Tammerfest, Kuopiorock, Suomipop Festivaalit Oulussa ja Jyväskylässä, Tikkurila Festivaali sekä Wanaja Festival.

Kesän tapahtumiin ja festivaaleihin materiaalit tulevat Granosta. Nelonen Media Live ja Grano ovat sopineet yhteistyöstä, jossa Nelonen Media Live keskittää tapahtumiensa markkinointimateriaalien, eli painotuotteiden ja suurkuvien, tuotannot Granolle. Yhdessä tarjotaan myös ratkaisuja tapahtumissa markkinoiville yrityksille.

Granon valintaa tuki tiedotteen mukaan erityisesti festivaalien kanssa aiemmin tehty yhteistyö. Festareiden järjestäminen ja siellä olevat erityisvaatimukset ovat Granolle tuttua. Materiaalien sopivuus Suomen kesäsäähän ja eri käyttötarkoituksiin sekä aineistojen visuaalinen laatu vakuuttivat.

– Laadun lisäksi Grano tuo pöytään keskittämisen etuja, kuten kokonaistaloudellisuutta. Kun aineistot liikkuvat yhden toimijan kautta, yhtenäiset aineistokokonaisuudet on helpompi toteuttaa. Tapahtumamme ovat levittyneet ympäri Suomen, jolloin myös Granon valtakunnallinen verkosto tuo Granon lähelle paikallisia festareita ja mahdollistaa paikallisen tekemisen, kuten asennukset, kuvailee Nelonen Media Liven toimitusjohtaja Anssi Nevalainen.

Yhdessä kehittäminen avaa myös mahdollisuuksia tarjota tapahtumissa markkinoiville yritysasiakkaille laadukkaampia kokonaisuuksia. Grano näkyy pääyhteistyökumppanina Oulun Suomipop-festivaaleilla ja 3D-mallintaa koko VIP Lounge -alueen visuaalisen ilmeen. Yhtenäisesti toteutetut ilmekokonaisuudet rakentavat visuaalisesti laadukkaampia kävijäkokemuksia ja opastavat tapahtumavierailijoita.

– Festivaalikävijöiden vaatimukset ovat viime vuosina nousseet. VIP-alueelta odotetaan VIP-tason kokemusta, eikä peruskävijäkään halua käyttää aikaansa jonottamiseen tai palveluiden etsimiseen. Visuaaliset kokonaisuudet eivät ainoastaan luo visuaalisempaa tapahtumaa vaan helpottavat festivaalikävijän suunnistamista, kun esimerkiksi ruoka-alue on jo etäältä havaittavissa ja sisääntuloportit on merkattu selkeästi, sanoo Granon markkinointijohtaja Tiina Karppinen.