Etiketti-lehden ulkoasu palkittiin

19.3.2018 08:25Uutiset » Toimiala

Alkon Etiketti-lehti voitti Vuoden 2017 paras ulkoasu -sarjan Aikakausmedian Editkilpailussa. Tuomariston mukaan lehden juhlanumeron ulkoasussa on kaikki mietittyä.

Tuomariston mukaan lehdessä on tasapainoinen ja vivahteikas visuaalisuus sekä laadukas kuvamaailma.

– Lehden taitto on selkeä, kaunis ja yleisfiilikseltään ilmava. Onnistunut paperivalinta ja yksityiskohdat, kuten iso otsikkofontti ja reseptien vinoneliökuvat ja kulmikkaat aaltoviivat, tekevät lehdestä ulkoasultaan viimeistellyn asiakaslehden.

Editkilpailun Vuoden kansi -sarjan voittajan valitsee suuri yleisö. Sarjaan lähetettiin 80 ehdotusta palkittavasta kannesta. Sarjan esituomaristo valitsi näistä 20 kantta yleisöäänestykseen helmikuun ajaksi. Lehdet edustavat hyvin Aikakausmedian jäsenkustantajien ja -julkaisijoiden eri lehtiryhmiä.

Vuoden 2017:n ehdolla olleista kansista eniten ääniä sai BirdLife Suomen Linnut 3/2017. Yli 6 500 äänestä kansi sai 887 ääntä. Äänestäjien mukaan kansi on dramaattisen tyylikäs sekä tehokas ja pelkistetty katseenvangitsija. Seuraavaksi eniten ääniä saivat Kahdeksas päivä Oy:n asiakaslehti 3H+K ja A-lehtien Image 3/2017.

Editkilpailun tavoitteena on löytää ja palkita sekä sisällöllisiä että visuaalisia alan huippuja. Päätöksiä voittajista toimituksellisissa sarjoissa teki yhteensä 11 esituomaristoa ja varsinaista tuomaristoa.

Vuosittaisessa Editkilpailussa jaettiin voitot yhteensä 13 eri toimituksellisessa sarjassa. Edit on kilpailu, johon voivat osallistua paitsi Aikakausmedian jäsenkustantajien lehdet, myös näihin lehtiin työskentelevät freelancerit. Kahdessa pääsarjassa on huomioitu erikseen jäsenistön kolme suurinta lehtiryhmää; yleisölehdet, ammatti- ja järjestölehdet sekä asiakaslehdet.

Editkilpailun kaikki voittajat löytyvät tästä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone