Edita-konsernista tuli Nordic Morning

26.4.2013 10:01Uutiset » Toimiala

Edita-konserni on muuttunut Nordic Morning -konserniksi 17.4. Uusi nimi ilmentää konsernin pohjoismaisuutta. Nordic Morning on sateenvarjo 14 yhtiölle, jotka toimivat useilla viestinnän eri alueilla ja palvelevat asiakkaitaan Pohjoismaissa.

Edita on viimeisen seitsemän vuoden aikana muuttunut suomalaisesta painoviestintäyhtiöstä pohjoismaiseksi viestintäkonserniksi. Tällä hetkellä Nordic Morningin palveluksessa on noin 800 viestinnän ammattilaista, jotka työskentelevät kuudessa eri maassa. Liikevaihdosta puolet tulee Ruotsin markkinoilta, joilla konserni on toiminut vuodesta 2001 lähtien. Konsernin liikevaihto oli 113,2 miljoonaa euroa vuonna 2012 ja tulos oli 2,1 miljoonaa euroa.

Merkittävimmät yritysjärjestelyt konsernin muutoksen toteutuksessa ovat olleet ruotsalaisen mainos- ja viestintäkonserni Citatin osto vuonna 2008 ja pohjoismaisen digimarkkinointiin erikoistuneen Klikki-konsernin osto vuonna 2011.

– Tavoitteenamme on ymmärtää asiakkaidemme viestinnän haasteita. Haluamme luoda innovatiivisia ratkaisuja, jotka auttavat heitä menestymään nopeasti muuttuvassa maailmassa. Onnistumme siinä laajan palvelutarjontamme ja osaavan henkilöstömme ansiosta, sanoo konsernin toimitusjohtaja Timo Lepistö.

Edita kehittyi Valtion Painatuskeskuksesta, ja valtio omistaa yhä kokonaan Nordic Morning-konsernin. Suomalaisia konserniyhtiöitä ovat Citat, Edita Prima, Edita Publishing, Educode ja Klikkicom. Niiden nimet eivät muuttuneet konsernin nimenmuutoksen yhteydessä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone