Barabra Hekun haaviin

21.6.2010 14:25Uutiset » Toimiala

Reprostudio & Heku on ostanut enemmistöosuuden digimedian tuotantoihin erikoistuneesta Barabrasta. Syntyvää yhtiötä kuvaillaan Suomen johtavaksi printti- ja digitaalisen markkinointiviestinnän tuotantotaloksi. Yhtiöt jatkavat omilla nimillään, mutta yhteisellä palvelulla, toiminnoilla ja hallinnolla.

– Barabra tekee samoja asioita kuin Heku, mutta digitaalisella puolella. Yhdistymisen jälkeen voimme tarjota asiakkaille lähes koko markkinointiviestinnän tuotannollisen kirjon. Asiakkaat ovat kyselleet tällaista palvelua jo jonkin aikaa, toteaa Hekun toimitusjohtaja Petri Telaranta tiedotteessa.

Vuonna 2006 perustettu Barabra työllistää 15 henkeä. Toimitusjohtaja Topi Tuominen jatkaa yhdessä tuottaja Jari Pelto-Pirin kanssa yhtiön omistajina.

–Firmat ovat hengeltään hyvin samankaltaisia. Myös prosessit, laatu sekä sama huolehtiva ja hyvä fiilis tekemiseen yhdistävät meitä. Aika vaikea kuvitella, etteikö tämä liitto toimisi kuin häkä, Tuominen kommentoi kauppaa.

Telarannan ja Tuomisen mukaan tuotantopainotteiset talot ovat menestyneet viime aikoina hyvin markkinointiviestinnän rakennemuutoksen ansiosta. Kun asiakkailla on tarve saada tehokkaasti sama viesti samaan aikaan useaan eri kanavaan, tuotantotalot kykenevät auttamaan asiassa.

Reprostudio & Heku on työllistänyt viime aikoina 35 henkilöä. Vuoden 2010 budjetoitu liikevaihto on neljä miljoonaa euroa.

http://www.heku.fi ja http://www.barabra.fi

[Lähde: M&M]
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone