Asiakastiedon älykäs käyttö muuttaa kustannusalaa

5.12.2018 09:02Uutiset » Toimiala
Future Book Forum -tapahtuma keskittyi älykkääseen kasvuun. Kuva: Canon.

Asiakastiedon älykäs käyttö voi tehdä kustantamisesta entistä personoidumpaa, ennustettavampaa ja kannattavampaa. Tämä oli teemana Canon Europen kuudennen kerran järjestämässä Future Book Forum -tapahtumassa.

Canonin tapahtuman teemana oli älykäs kasvu. Saksassa järjestettyyn tilaisuuteen osallistui marraskuussa yli 400 kustannusalaa edustavaa tai siitä kiinnostunutta osanottajaa. Tapahtumassa keskityttiin siihen, miten ala voi hyödyntää asiakastietoa muutosvoimana ja uusien tulolähteiden avaajana. Keskustelun aiheina olivat mm. datan arvo, suorien asiakassuhteiden arvo ja yhteisöllisyyden merkitys.

Keskustelussa aiheena oli myös tarvepainatuksen käyttö varaston optimoinnin välineenä ja automatisoidun työnkulun osana.

– Kustantamisen älykäs kasvu perustuu siihen, että kohtelemme lukijoita holistisesti, ei vain lukijoina vaan kuluttajina. Heille on luotava arvokkaita kuluttajakokemuksia, jotka lisäävät fyysisen kirjan arvoa. Suuri data ja tekoäly voivat auttaa tarjoamaan parempia digitaalisuuden mahdollistamia sisältökokemuksia, sanoi tapahtuman puheenjohtaja Peter Fisk.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone