Alma Median myynnistä yli puolet digiä

29.10.2019 08:15Uutiset » Toimiala
Kauppalehti on kasvattanut digitaalista sisältöliiketoimintaansa. Kuva: Kauppalehti.

Alma Median digiliiketoiminta on tammi-syyskuussa tuonut jo 51,7 % liikevaihdosta. Digitaalinen mainosmyynti ylitti 100 miljoonan euron rajan. Konsernin liikevoitto parani ja sisältömyynti kasvoi kolmannella neljänneksellä.

– Kannattavuutta paransivat kvartaalilla digitaalisten tuottojen kasvu sekä hyvä kustannusten hallinta. Alma Median liikevaihto laski 1,6 prosenttia 80,3 miljoonaan euroon. Kuluneella vuosineljänneksellä digitaalisen sisältömyynnin kasvu ylitti ensimmäisen kerran konsernitasolla painetun sisältömyynnin laskun, toimitusjohtaja Kai Telanne sanoo osavuosikatsauksessa.

Alma Markets liiketoimintaryhmässä kannattava kasvu jatkui erityisesti kotimaan asumisen ja autoilun liiketoiminnoissa.

Alma Talent -ryhmässä kannattavuus parani huolimatta mainonnan liikevaihdon laskusta. Digitaalinen sisältöliikevaihto kasvoi 19 %.

Alma Consumer- ryhmässä painetun median mainosmyynnin lasku heikensi kannattavuutta. Digitaalinen sisältöliikevaihto kasvoi 20 %.