Alma Media osti enemmistön Netellosta

31.3.2021 13:31Uutiset » Toimiala
Järjestelyn myötä kykymme tarjota yrityksille kokonaisvaltaista verkkopalvelun ja digitaalisen markkinoinnin suunnittelua ja ratkaisuja vahvistuu edelleen, sanoo Kai Leinonen, Netello Systems Oy:n toimitusjohtaja. Kuva: Netello.

Alma Media on 31.3.2021 hankkinut 60 prosenttia digitaalisia markkinointiratkaisuja erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille tarjoavan Netello Systems Oy:n osakekannasta. Netello on erikoistunut hakukoneoptimointiin perustuviin palveluihin.

Vuonna 1999 perustettu Netello tarjoaa PK-yrityksille tuloksellista hakukoneoptimointia (SEO) ja siihen liittyviä palveluita, kuten myyntiprosessia tehostavaa konversio-optimointia (CRO), hakukonemarkkinointia (SEM) sekä verkkosivustojen uudistus- ja kehitystyötä.

Netello Systems Oy:n liikevaihto oli vuonna 2020 2,2 miljoonaa euroa ja siitä 75 prosenttia muodostui hakukoneoptimointiin perustuvista palveluista. Yrityksellä on 23 työntekijää.

Järjestelyn myötä Netello ja Alma Median keskitetty mediamyynnin organisaatio Alma Mediaratkaisut tiivistävät yhteistyötä erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten markkinalla. Alma Mediaratkaisujen strategisia fokusalueita ovat sisältömarkkinointi ja konseptit sekä digitaalisen mainonnan datapohjaiset ratkaisut.

– Netellon SEO- ja SEM-ratkaisut ja osaaminen täydentävät luontevasti portfoliomme tarjontaa yritysten kasvun vauhdittamiseksi markkinoinnilla ja vahvistavat merkittävästi kykyämme palvella PK-sektorin yrityksiä. Markkinointiratkaisujen vaikuttavuus ja käyttäjien sitoutuminen kasvaa, kun Alman digitaalisen verkoston laaja tavoittavuus Suomessa yhdistyy hakukoneoptimointiin ja -markkinointiin, johtaja Tiina Järvilehto Alma Mediaratkaisuista sanoo.

Share: