Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Alma Media kasvoi turbulentissä ympäristössä

20.10.2022 17:47Uutiset » Toimiala

Alma Median liiketoiminta kehittyi kolmannella vuosineljänneksellä Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamista häiriöistä huolimatta vahvasti. Liikevaihto kasvoi 10 % 74,5 milj. euroon ja oikaistu liikevoitto 8,1 %: 19,3 milj. euroon. Konserni pitää tulosennusteensa ennallaan loppuvuodelle.

Heinä-syyskuussa Alma Careerin kaikissa toimintamaissa työvoiman kysyntä säilyi vahvana ja liikevaihto kasvoi selvästi. Merkittävät markkinointipanostukset kasvattivat kustannuksia.

Alma Consumer-ryhmässä tehtiin haastavasta markkinatilanteesta huolimatta ennätystulos. Liikevaihto kasvoi kaikissa liiketoimintayksiköissä. Kustannusten kasvu perustui suunniteltuihin ICT- ja markkinointipanostuksiin.

Alma Talentin vertailukelpoinen liikevaihto kasvoi 5 %. Liikevoittoa heikensivät kohonneet paino- ja jakelukustannukset sekä lisäpanostukset tuotekehitykseen ja myyntiin.

Tammi-syyskuussa konsernin liikevaihto kasvoi 16,5 % ja oli 230,1 milj. euroa. Digiliiketoiminnan osuus liikevaihdosta nousi 81,1 prosenttiin.

Array
Share: