Alma Media ennustaa mainonnan laskua

25.3.2020 17:25Uutiset » Toimiala
Alma Media arvioi mainosmyynnin sakkaavan. Kuva: Kauppalehti.

Alma Media on antanut tulosvaroituksen ja laskee vuoden 2020 liiketoimintanäkymiään koronaepidemian arvioitujen vaikutusten vuoksi. Yhtiö arvioi äkillisellä kysynnän laskulla arvioidaan olevan merkittävä välillinen vaikutus rekrytointimainontaan liiketoimintasegmentissä sekä mainosmyyntiin Alma Talentin ja Alma Consumerin medioissa ja palveluissa.

Liiketoimintaan vaikuttavista negatiivisista tekijöistä huolimatta Alma Media arvioi yhtiön taloudellisen aseman olevan hyvä: yhtiön taseasema on vahva ja yhtiöllä on hyvä likviditeettitilanne.

Keskisuomalainen käynnisti yt-neuvottelut
Keskisuomalainen Oyj käynnistää yt-neuvottelut, jotka koskevat konsernin koko henkilöstön lomautuksia. Yt-neuvottelut joudutaan aloittamaan johtuen koronavirusepidemian aiheuttamasta liiketoimintaympäristön äkillisestä muutoksesta.

Neuvottelut koskevat kaikkiaan noin 2 300 henkilöä. Yhteistoimintaneuvottelut voivat johtaa enintään 90 päivän lomautuksiin. Yt-neuvotteluilla pyritään varmistamaan Keskisuomalainen-konsernin toimintakyky muuttuneessa toimintaympäristössä.