Alma Media asetti tavoitteet hiilidioksipäästöilleen

11.10.2018 09:42Uutiset » Toimiala
Päästötavoitteeseen pääsemiseksi Alma Media kehittää lehtipainon logistiikkaa ja materiaalien käyttöä. Kuva: Alma Manu.

Alma Media on asettanut maailman kolmantena media-alan yhtiönä Science Based Targets -aloitteen hyväksymät, tieteeseen perustuvat tavoitteet hiilidioksidipäästöjensä vähentämiseksi.

Mediayhtiöistä ennen Alma Mediaa tavoitteensa ovat toistaiseksi määrittäneet vain The Wall Street Journal -lehteä kustantava News Corp ja B2B-tapahtumajärjestäjänä parhaiten tunnettu UBM.

Alma Median SBT-tavoitteena on vähentää toiminnastaan suoraan koituvia hiilidioksidipäästöjä 21 prosenttia vuoteen 2025 mennessä ja alihankintaketjunsa aiheuttamia epäsuoria hiilidioksidipäästöjä kymmenen prosenttia vuoteen 2023 mennessä. Tavoitteeseen päästään parantamalla kiinteistöjen energiatehokkuutta sekä kehittämällä Alma Median lehtipainon logistiikkaa ja materiaalien käyttöä.

– Alma Media on kehittänyt yritysvastuutaan pitkäjänteisesti vuosien ajan, myös ympäristöasioiden saralla. Asettamalla kunnianhimoiset päästötavoitteet kannamme omalta osaltamme vastuuta taistelussa ilmastonmuutosta vastaan, sanoo Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne.

Telanteen mukaan yritys on myös tehnyt päätöksen siirtyä Suomessa päästöttömään sähköenergiaan vuosikymmenen loppuun mennessä nopeuttaakseen päästöjen vähentymistä.

Alma Median lisäksi tähän mennessä neljä muuta suomalaisyritystä on asettanut omat tieteeseen perustuvat päästötavoitteensa. Maailmassa päästötavoitteensa määritelleitä yrityksiä on noin 140.

Science Based Targets -organisaation muodostavat YK:n Global Compact -aloite, ympäristöjärjestö WWF, ilmastoraportointiin keskittyvä CDP-järjestö sekä Maailman luonnonvarainstituutti WRI.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone