Aller keskittyy mediaan ja markkinointipalveluihin

18.12.2019 08:07Uutiset » Toimiala

Aller Media Oy keskittyy jatkossa ydinliiketoimintoihinsa mediaan ja markkinointipalveluihin. Aller myy Suomi24-keskustelualustan ja siihen kuuluvan Treffit24:n digialustoihin erikoistuneelle City Digital Groupille. Alustat henkilöstöineen siirtyvät uudelle omistajalle vuodenvaihteessa.

Aller keskittyy tiedotteen mukan nyt ydinliiketoimintojensa median ja markkinointipalveluiden vahvojen brändien kehittämiseen. Allerin mediabrändejä ovat Seiska, Katso ja All Over Press ja markkinointipalveluihin kuuluvat Aller Ideas, Data Refinery sekä Dingle.

– Allerin fokus on nyt media- ja markkinointibrändiemme liiketoiminnoissa ja niiden kasvattamisessa. Brändimme palvelevat asiakkaita siellä missä nämä ovat. Datan avulla tiedämme, miten tavoittaa ihmiset parhaiten ja vahvat sisällöt viihdejournalismista ruokasisältöihin saavuttavat heidät monikanavaisesti, kommentoi Allerin vt. toimitusjohtaja Peter Lund.

Mediapuolen printin tilanne on Lundin mukaan tällä hetkellä hyvä, ja digipuolella Seiska.fi:n kasvu on ollut merkittävää. Allerin markkinointipalveluiden puolella omien sisältöjen ympärille rakennettu liiketoiminta, kuten sisältömarkkinointi, on hyvässä nousussa. Esim. journalistisen sisältömarkkinointiyksikön Aller Ideasin digituotanto on vahvassa kasvussa ja monikanavaisten sisältöjen avulla on saatu aikaan kasvua ja tunnettuutta monelle yritysasiakkaalle.

City Digital panostaa verkkomedioihin

Suomi24 on ollut suosittu keskustelupalsta. Palvelulla on yli kaksi miljoonaa käyttäjää kuukaudessa. Treffit24:n ja Suomi24:n mediamyynnin liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 2 miljoonaa euroa.

Yrityskauppa on tiedotteen mukaan osa City Digital Groupin laajempaa kasvustrategiaa. Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena on auttaa 100 miljoonaa ihmistä Suomessa ja maailmalla löytämään digitaalisten alustojen avulla yli 100 miljoonaa palvelua tai tuotetta joka vuosi.

City Digital Group on verkkomedioihin erikoistunut strategisia sijoituksia tekevä sijoitus- ja kehitysyhtiö, jonka tunnetuimpia brändejä ovat mm. TableOnline.fi, Improve Media, City-lehti, Eat.fi ja Deitti.net.