Aller kasvattaa markkinointipalvelujaan

9.10.2017 08:00Uutiset » Toimiala
Aller on tuottanut Vepsäläiselle sisältöä. Kuva: Vepsäläinen.

Aller on muuttunut aikakauslehtitalosta markkinointiviestintätaloksi. Uusi liike tähän suuntaan oli kun Aller Media Oy osti enemmistön strategiatoimisto CEO Helsingin osakkeista.

CEO Helsinki toimii myynnin, markkinoinnin ja palveluiden kehittämisen strategisena kumppanina yrityksille. Allerin kasvaviin markkinointipalveluihin kuuluvat myös tuore datayhtiö Data Refinery Oy, markkinointiviestintäyhtiö Dingle Oy ja sisältömarkkinointitiimi Aller Ideas.

CEO Helsingin mukaantulo tarkoittaa tiedotteen mukaan, että Allerin markkinointipalvelut kattavat nyt koko markkinoinnin arvoketjun: datan ja analyysit, strategian, luovan suunnittelun, sisältömarkkinoinnin ja nykyaikaiset mediatoimistopalvelut.

– Olemme määrätietoisesti muuttuneet aikakauslehtikustantajasta dataohjatun sisällön ja digitalisaation huippuosaajaksi. Hypestä huolimatta algoritmi ei yksin ratkaise asiakkaidemme ongelmia. Oikean sisällön lisäksi tarvitaan voittava strategia ja pirusti rohkeutta, toteaa Allerin Suomen konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Allerin asiakkaita ovat mm. Telia ja Vepsäläinen. Allerin Data Refinery tuottaa dataan pohjautuvaa edistyksellistä asiakasymmärrystä Telian asiakasmarkkinointiin.  Myös Vepsäläiselle tuotetaan datapalveluja markkinointisisältöjen lisäksi.

Aller kaupallisti ensimmäisenä mediatalona Suomessa datansa ulkopuolisten käyttöön osana transformaatiotaan lehtitalosta sisältö-, markkinointi- ja datayritykseksi. Aiemmin Rikastamona kulkenut dataliiketoiminta on ollut merkittävässä kasvussa vuoden 2017 alusta lähtien.

Aller on näin laajentunut horisontaalisesti läheisille toimialoille ja kilpailee nyt suoraan markkinointiviestintäalan yritysten kanssa. Muutkin isot mediatalot ovat Suomessa hakeneet kasvua läheisiltä toimialoilta. Painoalalla näkyy samaa ilmiötä – painotaloista tulee markkinointiviestinnän taloja. Nordic Morning on tehnyt täydellisen muodonmuutoksen painotalo Editasta pohjoismaiseksi markkinointiviestintätaloksi.

Granon juuret ovat digipainamisessa, mutta nyt konserni kertoo olevansa Suomen monipuolisin sisältöpalvelujen osaaja. Grano haluaa auttaa asiakkaitaan toteuttamaan liiketoimintaa tukevat sisältöhankkeet alusta loppuun, luovasta suunnittelusta tuotantoon, julkaisuun, tulosten mittaamiseen ja aineistonhallintaan – kaikissa asiakkaan kohdeyleisölle olennaisissa printti- ja digitaalisissa kanavissa. Granokin kilpailee siis suoraan markkinointiviestintäalan yritysten kanssa.

Reino Lantto

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone