Alkuvuoden ulkomainokset tuomaroitiin

1.10.2009 14:25Uutiset » Toimiala

Outdoor Champions 2009 -kilpailussa alkuvuoden short-listalle valittiin seitsemän mainosta tai kampanjaa, jotka on julkaistu tammi-heinäkuussa kaupallisissa ulkomedioissa, esimerkiksi kuvassa näkyvä Ikean mainos. Tuomaristo kelpuutti jatkoon ulkomedian lähtökohdista suunnitellut parhaat työt, jotka edustavat klassista julistesuunnittelua ja perustuvat mieleenjääviin, hauskoihin oivalluksiin.

Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliiton vuosittain järjestämässä kilpailussa ulkomainonnan parhaimmisto karsiutuu tuomariston arvioitavaksi kuukausittaisten esiraaditusten kautta kaksi kertaa vuodessa. Alkuvuoden 2009 tuomaroinnissa jatkoon pääsi viisi Real-sarjan (perinteiset ulkomainosratkaisut) työtä:
• McDonalds: The real milkshake
• John Nurmisen säätiö: Itämeri – iso hätä
• Sinebrychoff: Karhu – sauna + löyly
• SubTV: Madventures
• IKEA: Parempi loma

Innovative-sarjassa (erikoisratkaisut, ulkomedian uudenlainen käyttö ja toteutus) alkuvuoden short-listalle nousivat:
• Aku Ankka: PIM! Olet mitä luet
• Metsä Tissue Oyj: Lambi Limited Collection -WC lentoasemalla

Kilpailun tuomaristo kootaan vuosittain mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien edustajista. Tänä vuonna tuomaristoon kuuluvat AD Anu Igoni, Bob Helsinki; copy Sari Mikkonen-Mannila, Skandaali; AD Petteri Vilkki, SEK; copy Vesa Kujala, Dynamo; country manager Maarika Virtanen, Posterscope Finland; AD Paula Orre, PHS; toimitusjohtaja Antti Lauslahti, Reilua.fi Oy.

Outdoor Champions 2009 -kilpailu jatkuu edelleen ja loppuvuoden ulkomainokset tuomaroidaan jakson päätyttyä. Kilpailun voittaja julkistetaan keväällä 2010.

Outdoor Champions-kilpailu
Outdoor Champions on ulkomainosalan SM-kisa, jonka avulla Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliitto pyrkii korostamaan median erityisominaisuuksia, edistämään alan kulttuuria ja innostamaan mainostajia ja mainonnan tekijöitä yhä kunnianhimoisempiin suorituksiin. Real-sarjassa kilpailevat perinteiset ulkomainosratkaisut, Innovative-sarja on puolestaan tarkoitettu erilaisille erikoisratkaisuille ja -toteutuksille. Sarjoissa ovat automaattisesti mukana kaikki liiton jäsenyritysten(?) ulkomainospaikoilla Suomessa julkaistut työt. Muiden ulkomainosyhtiöiden välineissä julkaistut mainokset on ilmoitettava erikseen mukaan kilpailuun. OC-kilpailussa jaetaan vuosittain mittavat palkinnot sekä Grand Prix`n voittaneelle suunnittelutiimille että mainostajalle.

Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliitto
Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliitto on järjestö, joka toimii koko ulkomainosalan edustajana, edunvalvojana ja kehittäjänä Suomessa. Outdoor Finland kehittää jatkuvasti yhteistyötä oman jäsenkuntansa sekä mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien kesken. Liitto hoitaa myös aktiivisesti yhteyksiä ulkomainonnan valvonnasta ja säätelystä vastaaviin viranomaisiin. Tavoitteena on lisäksi parantaa ulkomedian laatua ja vaikuttavuutta, nostaa ulkomainonnan suunnittelun tasoa sekä kehittää alan tutkimustoimintaa. Järjestön varsinaiset jäsenet ovat JCDecaux Finland Oy, Clear Channel Suomi Oy, Masanttimedia Oy ja TM Mediateko Oy. www.outdoorfinland.fi

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone