Papticin vahva kasvu jatkui viime vuonna
Pakkausmateriaaleja valmistavan Paptic Oy:n vahva kasvu jatkui vuonna 2021. Kasvuvauhti oli 2,5-kertainen ja liikevaihto nousi 3,3 milj. euroon. Yritys sai monia merkittäviä brändejä asiakkaikseen.
Papticin toimitusjohtaja Tuomas Mustonen kertoo tiedotteessa, että yritys teki kuukausi kuukaudelta myyntiennätyksiä, ja ylitti omat ennusteensa. Tämän vuoden alussa vauhti on pysynyt samana ja tavoitteena on nyt nousta 10 milj. euron liikevaihtoon.
– Vuotta 2021 luonnehti valtava markkinoiden heiluminen. Kaikkien tärkeiden raaka-aineiden hinta nousi, niin myös energian. Kun tämän vastatuulen ottaa huomioon, viime vuosi oli meille massiivinen onnistuminen, Mustonen sanoo.
Paptic sai asiakkaaksi ranskalaisen Accent Diffusion -yrityksen, joka otti Papticin tuotteet valikoimaansa. Niitä näkyy jo kaupoissa Ranskassa. Muita merkittäviä uusia asiakkaita olivat mm. H&M:n brändi COS ja Decathlon Singapore.
Paptic lanseerasi kaksi uutta tuoteperhettä joustopakkauksiin. Papticin tuotteet ovat kuitupohjaisia muovin kaltaisia materiaaleja, jotka voidaan kierrättää. Niitä on käytössä yli 40 maassa.