McDonald´s uudisti pakkauksensa leikkisästi

16.3.2021 09:16Uutiset » Pakkaukset
McDonald´sin uusi pakkausdesign tavoittelee leikkisyyttä ja selkeyttä. Kuva: Pearlfisher.

McDonald´s on tehnyt pikaruokapakkauksiin ison uudistuksen, joka otetaan käyttöön kautta maailman. Monivuotisessa suunnittelutyössä kumppanina oli suunnittelutoimisto Pearlfisher. Uusi pakkausdesign tavoittelee leikkisyyttä ja selkeyttä.

Pearlfisherin tiedotteen mukaan uusi design pyrkii tuomaan brändille ilon ja vapauden tunnetta rohkealla ulkoasulla. Pakkauksissa tavoitteena oli vahva visuaalisuus tuotteen mukaisesti. Esimerkiksi kalahampurilaisen pakkauksessa on viileitä sinisiä aaltoja ja juustohampurilaisissa kultaisen keltaista juuston väriä. Kaikki paperikääreet, simpukkapakkaukset ja kartonkipakkaukset ovat yksinkertaisia, iloisia ja helposti tunnistettavia.

– Pearlfisher auttoi meitä takaamaan sen, että tämä uudistus modernisoi brändiämme, korostaa ruokatarjontamme ainutlaatuisuutta ja viestii sitoutumisesta laatuun, sanoo Barbara Yehling, Senior Director of Global Menu Strategy, McDonald’s Corporation.

McDonald´sin ravintoloissa käy päivittäin noin 60 miljoonaa ihmistä ja ne ovat olleet auki koronapandemian aikananakin.

Share: