Printcenter panostaa vahvasti tulevaisuuteen

11.3.2008 15:14Uutiset » Laitteet

Printcenter ilmoitti tammikuussa uudesta KBA Rapida -painokoneen hankinnasta. Uuden koneen avulla yhtiö aikoo panostaa myymälämarkkinointiin.

Myymälämarkkinointi kuuluu toimialana menekinedistämisen nopeimmin kasvaviin alueisiin. Printcenter ottaa kasvusta kaiken irti ja panostaa uuteen teknologiaan. KBA:n toimittama painokone tuottaa markkinointimateriaalia vaikeistakin materiaaleista ja sen painolaatu on yhtiön mukaan huomattavasti parempi kuin perinteisen offset-painon. Edistyneen tekniikan lisäksi painokone on ympäristöystävällinen. Kone on tuotantokäytössä huhtikuun alkupuoliskolla.

Koenig & Bauer Aktiengesellschaftin (KBA) kehittämä Rapida-painokone edustaa edistyksellistä kuivaoffset-tekniikkaa, jossa väriprosessissa ei käytetä lainkaan vettä. Laite tuottaa aikaisempaa suuremman väriavaruuden sekä paremman painolaadun ollen lisäksi nopea ja kustannustehokas. Koneen gravuflow-järjestelmään perustuva tekniikka sopii erittäin hyvin myös muoville, metallille sekä muille ei-imeville materiaaleille. Perinteisellä painokoneella näille on erittäin vaikeata saada laadukasta painojälkeä.

Kuivaoffset on erittäin ympäristö- ja käyttäjäystävällisen verrattuna perinteiseen offsettiin, sillä tekniikka ei vaadi lainkaan alkoholin tai muiden kemikaalien käyttöä painatuksen yhteydessä. Lisäksi säästytään lisäaineiden hankinnalta, varastoinnilta, valmistukselta ja hävittämiseltä.

Printcenterin palvelukonseptiin liittyy jatkuva tuotekehittely ja innovointi. Uuden painokoneen hankinta kulkee linjassa tämän periaatteen kanssa. Rapido on erittäin arvokas sijoitus, mutta Printcenter panostaa tulevaisuuteen.

– Myymälämarkkinoinnilla on nyt nostetta. Kuluttajatutkimusten mukaan vain kolmannes ihmisistä on päättänyt etukäteen, mitä ostaa kaupasta. Heistäkään 37 prosenttia ei ole päättänyt tuotteen merkkiä. Ostovalintoihin voi vaikuttaa hyvillä promootioilla ja kampanjoilla. Tämän me osaamme ja uuden painokoneen avulla voimme käyttää entistä monipuolisempia materiaaleja, Printcenterin myyntijohtaja Mika Tyrväinen perustelee.

Printcenterin tuotanto koostuu pääasiassa painotuotteista, muovituotteista ja hyllyrakenteista, jotka kaikki voidaan tuottaa samassa talossa, tarvittaessa yhdistellen eri osa-alueiden osaamista. Myymälämainonnan lisäksi osa tuotannosta ohjautuu eri teollisuudenalojen tuotannon tueksi. Asiakkaan toivomuksesta yritys kuljettaa materiaalit perille asti sekä hyllyttää tuotteet.

Vuonna 1989 perustettu Printcenter liitettiin Rautakirjaan tytäryhtiönä helmikuussa 2007. Yrityksen tuotantolaitos ja 55 000 m³:n varasto sijaitsevat Vaajakoskella Jyväskylän maalaiskunnassa. Työntekijöitä on noin 200 vakituista ja 300 osa-aikaista. Printcenterin asiakkaita tällä hetkellä ovat muun muassa PlusTV, Ensto, Lumene, Georgia Pacific Nordic Oy, Procter & Gamble sekä AC Nielsen.

Lisätietoja www.printcenter.fi.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone