Kyocera tulee esittelemään uuden nopean Taskalfa Pro 55000c -inkjetpainokoneen ensi kertaa Euroopassa Drupa-messuilla. Tämä SRA3+ koon kone toimii Kyoceran omilla 1200 dpi:n tulostuspäillä ja ääriviivojen pehmennystekniikalla.
Komori esittelee Drupa-messuilla ensimmäistä kertaa uuden ympäristöystävällisen offsetpainokoneen ja seuraavan sukupolven digipainokoneen. Yhtiön painokoneet on uudistettu resursseja säästävämmiksi.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Mimaki esittelee Drupassa innovaatioita ja avauksia, joilla tähdätään painoalojen tulevaisuuden varmistavaan kestävään kehitykseen suurkuvatuotannossa ja tekstiilien valmistuksessa. Nähtävillä on erityisesti ympäristöä säästävää UV-tulostustekniikkaa ja automatisoitua tuotantoa.
Heikon viime vuoden jälkeen Suomen kartonkituotanto ja vienti ovat kääntymässä kasvuun tänä vuonna. PTT-tutkimuslaitos ennustaa, että ensi vuonna kasvu jatkuu, ja sitä vauhdittaa varsinkin Stora Enson uuden kuluttajapakkauskartonkilinjan käynnistyminen vuoden alkupuolella.
Kotimaisen kaunokirjallisuuden hyvä myynti nosti suomalaisten kustantajien myynnin kasvuun vuonna 2023. Kirja- ja oppimateriaalikustantajien kokonaismyynti oli yhteensä 285 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 1,7 % edellisvuodesta.
Ricoh esittelee Drupa-messuilla ensimmäistä kertaa Euroopassa uutta B2-koon digipainokonettaan. Pro Z75 on yhtiön mukaan maailman ensimmäinen vesipohjaisilla pigmenttiväreillä painava tämän koon arkkikone, joka painaa kaksipuoleisesti.
Aikakausmedia-alan parhaita tekijöitä ja toteutuksia palkitsevan Editkilpailun vuoden 2023 shortlistat on nyt julkistettu. Vuoden yleisömedia -sarjaan lähetettiin kaikkien aikojen ennätysmäärä ehdotuksia.
Suomen suurin yleisölehti Eeva juhlii 90-vuotista taivaltaan julkaisemalla muhkean juhlanumeron. Maaliskuussa ilmestyneessä lehdessä oli 172 sivua ja sitä tehtiin kolmella erilaisella kannella.
Auton käyttäminen mainospintana on kustannustehokas tapa saavuttaa asiakkaita ja herättää huomiota. Granon mukaan päivittäin Helsingin seudulla liikkuva yrityksen auto voi saada noin 20 000 katsekontaktia. Liikevirtauksien mukaan voi päätellä ja laskea, kuinka monta silmäparia näkee auton päivässä.
Pakkausalan laite- ja ohjelmistotoimittaja Bobst esittelee Drupa-messuilla laajan joukon innovaatioita, jotka tähtäävät pakkausten valmistusprosessien verkottumiseen, digitoitumiseen, automatisointiin ja vastuullisuuden lisäämiseen.
Tanskassa seitsemän puoluetta on tehnyt sopimuksen peruskoulun ja toisen asteen opetuksen uudistamisesta. Sopimukseen sisältyy kertaluonteinen 540 miljoonan kruunun (72 milj. euroa) määrärahalisäys painettujen oppikirjojen hankkimiseen kouluille.
HP vastaa monilla uusilla innovaatioilla kaupallisen ja pakkauspainamisen tuotantohaasteisiin. Drupa-messuilla yhtiö esittelee kokonaista 8 automatisoitua tuotantolinjaa. Linjoissa on mukana 25 yhteistyökumppania.
Mimaki on kehittänyt tekstiilien pigmenttiväreillä toimivan, siirtokuvaan perustuvan tulostusjärjestelmän. Tämä Trapis-järjestelmä säästää merkittävästi vettä. Sen avulla voidaan tulostaa myös entistä laajemmalle materiaalivalikoimalla, johon kuuluvat myös luonnonkuitumateriaalit.
Euroopan etikettimarkkinat supistuivat voimakkaasti alkuvuonna 2023, mutta kääntyivät kasvuun viimeisellä vuosineljänneksellä. Kasvu on jatkunut tänä keväänä, kertoo etikettialan järjestö Finat.
Japanilainen vaatesuunnittelija Kunihiko Morinaga käytti Kyoceran tekstiilitulostimella tuotettuja ekologisia kankaita Pariisin muotiviikon muotinäytöksessään. Kankaita tulostettiin Kyoceran uudella, erittäin vähän vettä käyttävällä DTF-tulostimella.