Ricoh tuo Messukeskukseen myös tekstiilitulostamista
Ricoh lanseeraa maaliskuun Sign, Print & Pack -messuilla tekstiilitulostamisen ratkaisunsa Suomeen. Ricohin tuotantotulostimien rinnalla on nyt esillä ensi kertaa Suomessa suoratekstiilitulostin Ri 6000. Yritys odottaa vaatetulostajien tulevan joukolla katsomaan, miten uusi tekniikka helpottaa esimerkiksi t-paitojen tulostamista.
Tekstiilitulostaminen on vahvassa kasvussa, myös sen osa-alue vaatteiden ja mainostekstiilien koristaminen painokuvilla. Ricoh aikoo ottaa osansa tästä markkinasta, ja osti vuonna 2016 Yhdysvalloista alan suurimpiin kuuluvan valmistajan AnaJetin. Nyt AnaJetin koeteltu tekniikka on yhdistetty Ricohin omaan mustesuihkutekniikkaan, ja tuloksiin voi tutustua messuilla.
– Ricohin tekstiilitulostimet sopivat sekä kaupallisille painajille että teolliseen painamiseen. Ne tarjoavat kestävyyttä, korkeaa laatua, nopeutta, helppokäyttöisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä, kertoo Business Manager Petri Viitala Ricohilta.
Ri 3000 ja Ri 6000 -tulostimissa käytetään vesipohjaisia värejä, ja suljettu musteen kierto säästää mustetta. Neljän värin lisäksi voidaan käyttää valkoista väriä. Resoluutio on hyvä, 600 dpi. Laitteilla voidaan esimerkiksi tyydyttää suuren urheiluseuran tarpeita monenlaisten urheiluvaatteiden ja promotuotteiden painamisessa.
Pitkiä arkkeja ja metallivärejä
Tekstiilitulostus on Ricohille uutta, mutta tuotantotulostus leipälaji. Sitä esitellään messuilla monipuolisesti erilaisten ratkaisujen kautta.
– Esittelemme ensi kertaa Suomessa uutta ratkaisua vaakanelosen vihkojen tuottamiseen tehokkaasti. Ratkaisussa on yhdistetty Ricohin Pro C9110 -tulostin ja Duplon vihkolinja. Pitkä arkki ja isompi sarjanitojalaite tarjoavat uusia mahdollisuuksia asiakkaille, Viitala sanoo.
Lisävärillä toimivalla Pro C7100X-tuotantotulostimella esitellään metallivärien tarjoamia uusia mahdollisuuksia tehosteiden tuottamiseksi painotuotteisiin. Pro C5200 -tulostinlinja esittelee painotuotannon automatisoinnin mahdollisuuksia. Laite on yhdistetty verkossa toimivaan Brandkeeper-tilausjärjestelmään, josta työt siirtyvät täysin automaattisesti operaattorille asti. Tässä ja muissakin ratkaisussa tulostusta hallitaan TotalFlow-ohjelmistoperheen tuotteilla.
– Laitteet ja niiden kautta esiteltävät ratkaisut ovat varmasti vetonaulamme näilläkin messuilla, kertoo Ricohin markkinointipäällikkö Anne Hernetkoski.
Ricoh panostaa messuihin tuntuvasti, ja esiintyy 153 neliön osastolla. Sinne kutsutaan käymään asiakkaita ja yhteistyökumppaneita. Sign, Print & Pack -messut ovat maaliskuussa Ricohille vuoden suurin painoalan tapahtuma Suomessa.
Reino Lantto
Lue lisää Sign, Print & Pack -messuista ja rekisteröidy messuille osoitteessa sipp.fi.