VR:n juniin lisää ulkomainontaa

8.9.2015 09:41Uutiset » Tuotteet ja palvelut

VR kehittää yhteistyössä Ykkösmedia Oy:n kanssa ulkomainontaa junissaan. Mainontaa on lisätty VR:n lähijunissa, ja myös kaukoliikenteeseen voi tulla junamainontaa.

VR:n lähijunien mainosmyynti siirtyi kilpailutuksen myötä kesäkuun alussa Ykkösmedialle JC Decauxilta. Junamainonnalle avattiin samalla myös uudemmat Sm4-junat, jotka kulkevat mm. Helsingistä Lahteen ja Riihimäelle.

– Kiinnostus mainontaa kohtaan on ollut tosi hyvä, Ykkösmedian toimitusjohtaja Jarkko Hakala sanoo M&M-lehdelle.

Hakalan mukaan lähijunat soveltuvat niin alueellisille kuin valtakunnallisille mainostajille ja erityisen hyvin esimerkiksi tuotelanseerauksiin, sillä kiinteää mainontaa voidaan yhdistää vaikkapa aamujunassa kiertäviin maistatusryhmiin. Myös digitaaliset näytöt ovat suunnitteilla, ja niiden toivotaan olevan käytössä ensi vuoden aikana.

VR on pohtinut mainonnan potentiaalia myös kaukoliikenteessä. Tähän mennessä siellä on keskitytty lähinnä omien tuotteiden ja palveluiden promoamiseen sekä ylipäätään matkustajan informointiin.

Kuva: VR:n Sm4-juna.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone