Sanoma ja HKL tekivät sopimuksen

14.1.2010 01:00Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Markkinointi&Mainonta kertoi nettisivuillaan, että kaupunkilehti Vartin paikallisuutiset alkavat pyöriä HKL:n liikennevälineiden
näyttöruuduilla maaliskuusta alkaen.

Ulkomainosyhtiö JCDecaux Finland asentaa
HKL:n raitio- ja metrovaunuihin yhteensä 800 näyttöruutua, joissa on
tarkoitus julkaista päivittäin kymmeniä juuri näyttöruutuja varten
räätälöityjä paikallisuutisia.

Pääkaupunkiseudun Vartin päätoimittaja Janne Kaijärvi ei
halua paljastaa Sanoma Kaupunkilehtien HKL:n ja JCDecaux’n kanssa
solmiman sopimuksen yksityiskohtia. Uutisten ilmaistuotannosta ei kuitenkaan
Kaijärven mukaan ole kyse.

Näyttöuutiset puskevat suoraan Sanoman Metro-lehden
jakelualueelle. Kanavat eivät Kaijärven mielestä kuitenkaan kilpaile
keskenään vaan täydentävät toisiaan.

– Näyttöuutiset ovat paikallisuutisia reaaliajassa ja palvelevat matkustajia
siinä hetkessä uutisoiden siitä mitä ympäristössä tapahtuu esimerkiksi
työmatkan aikana, Kaijärvi sanoo.

Kaijärven mukaan HKL-näyttöjen kontaktimäärä on niin suuri, että uutisiin
halutaan panostaa. Näyttöuutisia varten ei kuitenkaan palkata uusia
toimittajia vaan räätälöidyt näyttöuutiset synnytetään Vartin ja Metron
yhteisessä multimediatoimituksessa.

– Näyttöuutiset on otettu työnkulun suunnittelussa huomioon. Maaliskuussa on
helpompi arvioida työvoiman panostustarvetta.

[Lähde: Markkinointi&Mainonta]
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone