Printin ja älypuhelimen yhteispeliä

29.11.2011 16:20Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Lehteen painettu Soneran mainos muuttuu silmänräpäyksessä eläväksi kuvaksi ja ääneksi, kun sitä katsellaan älypuhelimen näytön läpi. Tämän mahdollistaa Aurasman älypuhelinsovellus, joka tunnistaa median suoraan kuva-aiheesta.

Lehtimainokset eläväksi kuvaksi muuttava voima on Eficoden Suomeen tuoma Autonomyn Aurasma-teknologia. Aurasman luoma lisätty todellisuus on Pohjoismaissa vielä verrattain tuntematon, mutta maailmalla se näkyy jo lehtien sivuilla. Sonera otti Aurasman tekniikan käyttöön ensimmäisenä Suomessa tällä viikolla alkaneessa printtimainonnassa.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme monipuolisia kokemuksia myös mainostemme kautta. Perinteisen printtimainonnan yhdistäminen älypuhelimen ominaisuuksiin sopii Soneran edelläkävijän rooliin hyvin luontevasti, sanoo Soneran mobiilipalveluiden markkinoinnista vastaava Kimmo Kivisilta.

Sonera uskoo, että uusi mobiiliteknologia yhdistää tulevaisuudessa perinteisen mainonnan, kuvan, videon, animaation, äänen sekä internetin. Asiakkaan asiointi helpottuu, kun hän voi välittömästi älypuhelimen kautta tarttua mainoksen tarjoukseen.

Miten se toimii?

Lataamalla ilmaisen Aurasma Lite -sovelluksen AppStoresta tai Android Marketista, voi normaalin printtimainoksen kokea aivan uudella tavalla. Sovellus toimii älypuhelimen kameralla, joka tunnistaa ennalta määritellyn kuvan printtimainoksesta, jonka jälkeen sovellus käynnistää internet-yhteyden kautta halutun sisällön suoratoiston puhelimen näytöllä.

Soneran konseptissa käytetään “triggerinä” iPhone 4S -kokosivun ilmoitusta, jonka avulla sovelluksen kautta voi katsoa Spotify Premiumia esittelevän videon. Ruutua klikkaamalla sovellus avaa puhelimen nettiselaimen ja siirtää katsojan Soneran verkkokauppaan mainokseen liittyvän tarjouksen kohdalle.

Tutustu osoitteessa http://www.aurasma.com

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone