Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Packdesign ID keskittyy kokonaisvaltaiseen pakkaussuunnitteluun

23.9.2008 10:46Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Packdesign ID Oy käynnisti toimintansa elokuun alusta 2008. Yritys on Suomen ensimmäinen kokonaisvaltaiseen pakkauskehitykseen ja -suunnitteluun keskittynyt designtoimisto, jonka perustajat ovat pakkausalaan erikoistunut muotoilija ja graafinen suunnittelija Maija Olkkonen-Seppo ja muotoilija-graafinen suunnittelija Emma Kosonen.

Packdesign ID Oy toimii uudella tavalla käytännönläheisesti tiiviissä
yhteistyössä kaikkien pakkausketjun toimijoiden kanssa (materiaali- ja
pakkausvalmistajat, reprot, pakkaajat). Packdesign ID Oy:n kokonaisvaltainen palvelu käsittää laajimmillaan osallistumisen aina materiaalinkehityksestä painovalvontaan ja myymäläesillepanoihin saakka. Uutena osaamisalueena Packdesign ID Oy tuo pakkaussuunnitteluun käyttäjälähtöisyyden ja pakkauksen käytettävyyssuunnittelun. Kaikissa projekteissa huomioidaan myös kestävän kehityksen näkökulma.

– Pakkaussuunnittelu ei ole enää tänä päivänä vain “koristelua”. Se on
kokonaisvaltaista materiaalien ja eri valmistus- sekä painatustekniikoiden
tuntemista ja soveltamista. Se on pakkauksen muotoilua ja koko
visuaalisuuden suunnittelua osana itse tuotteen kehittämistä ja brändin
rakentamista, kertoo muotoilija-graafinen suunnittelija Maija
Olkkonen-Seppo, joka on toinen yrityksen perustajajäsenistä.

– Työskennellessäni LUMENE Groupin Design Managerina koin voimakkaasti, että tällainen kokonaisvaltainen syväosaamisen suunnittelupalvelu puuttuu pakkausalalta. Sama tarve on tullut jatkuvasti esiin myös laajemmin alan keskusteluissa.

– Valjastamme jokaiseen projektiimme, pieneen tai suureen, yli 10 vuoden kokemuksemme vaativalta pakkaamisen sektorilta, missä pakkauksen merkitystä niin liiketoiminnassa, brändinrakentamisessa kuin tuoteviestien ja mielikuvien rakentajanakin on aina korostettu. Ammattitaitoa on kysynyt toisaalla suunnitella sitä hienointa premiumia, toisaalta taas käydä käsiksi projekteihin, joissa pakkaus ei saa maksaa mitään, kuvaa Emma Kosonen pakkaussuunnittelun haasteita ja jatkaa:

– Erityisen mielenkiintoisia ovat uudet materiaalit ja painatustekniikoiden kehittyvät mahdollisuudet älyratkaisuihin saakka.

Packdesign ID Oy toteuttaa suunnittelussaan luomaansa smart packaging
design -periaattetta, jonka mukaisesti jokaiselle tuotteelle suunnitellaan
aina juuri sille paras mahdollinen pakkausratkaisu.

Lisätietoja:
http://www.packdesign.fi

Share: