Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Mediatalot panostavat blogiyhteisöihin

27.11.2015 08:43Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Indiedays buzz-sivusto2

Mediatalo Kaleva on liittynyt niiden mediayhtiöiden kasvavaan joukkoon, jotka laajentavat liiketoimintaansa blogiyhteisöjen avulla. Kaleva on ostanut osake-enemmistön suositusta blogiportaalista Indiedays Oy:stä. Panostus digitaaliseen liiketoimintaan tukee Kalevan tavoitteita innovatiivisten verkkoratkaisujen tarjoamiseksi asiakkailleen.

– Lukijamäärältään Suomen suurin blogiportaali Indiedays on Kalevalle luonteva laajennus, kun pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme verkossa elämyksellisiä lukuhetkiä ja yhteisön, jossa jakaa kokemuksia, kiteyttää Kalevan toimitusjohtaja Jukka Haapalainen.

Indiedaysin bloggaajayhteisöön kuuluu viitisensataa blogia, jotka tavoittavat viikossa lähes 300 000 lukijaa. Sivuston käyttäjät voivat seurata blogeja eri laitteilla kahdeksan portaalin kautta.

Indiedays toimii Helsingissä kymmenen työntekijän voimin tarjoten sisältömarkkinoinnin ratkaisuja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 1,2 miljoonaa euroa. Omistusjärjestelyn jälkeen yrityksen toimitusjohtajana jatkaa Esa Suurio ja myyntijohtajana Lauri Harju, kumpikin yhtiön osakkaita.

Nuorten naisten suosikkibrändi Demi lanseeraa marraskuussa YouTube-yhteisön, johon kuuluu joukko suomalaisia tubettajia. A-lehdet on aiemmin panostanut erityisesti sisustusyhteisö StyleRoomiin, jonka bloggareiden määrä on noussut jo neljääntoista.

Ruokablogit ovat Allerin mukaan kasvava trendi, jonka vuoksi yhtiö keskittyy liiketoiminnassaan nyt entistä voimakkaammin ruokasisältöihin ja ruokaan liittyvään sisältömarkkinointiin.

Sanoman Kodin Kuvalehti on kasvattanut blogiyhteisöään. Entistä vahvempi yhteisöllisyys on lehden mukaan vetänyt uusitun verkkopalvelun kovaan kasvuun. Lukijat voivat myös perustaa palveluun esimerkiksi omia blogejaan. Myös nuorten aikuisten naisten lehti Cosmopolitan on laajentanut brändiään verkossa ja ottanut lukijansa mukaan lehdentekoon. Lehden MyCosmo on bloggazine – netissä ilmestyvä lehti, jota tekevät yhdessä bloggaajat, lukijat ja toimitus.

Share: