Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Mediataloille yhteinen digimainonnan markkinapaikka

26.8.2016 07:50Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Kymmenen suomalaista mediayhtiötä lanseeraavat syksyllä 2016 yhteisen digitaalisen mainonnan markkinapaikan. Markkinapaikan kautta mediatoimistot voivat suunnitella ja ostaa digitaalista mainontaa helpommin ja nopeammin. Markkinapaikka kattaa sekä desktop-, mobiili- että videomainonnan tuotteet.

Markkinapaikan perustavat Sanoma Oyj, Alma Media Oyj, Otavamedia Oy, Aller Media Oy, A-lehdet Oy, MTV Oy, KSF Media Ab, Kaleva365 Oy, Improve Media Oy ja Keskisuomalainen Oyj.

Yhteinen markkinapaikka yksinkertaistaa mainonnan ostoprosessia, kun suurimpien mediatalojen digimainonnan tuotteita voi ostaa yhden työkalun kautta. Palvelussa ostaja voi valita haluamansa mediat ja tuotteet, tarkistaa mainosnäyttöjen saatavuuden, neuvotella hinnat, tehdä mainospaikkavaraukset ja toimittaa kampanja-aineistot suoraan julkaisijan mainonnanjakelujärjestelmiin. Lisäksi ostaja voi seurata mainoskampanjoidensa edistymistä palvelussa.

Vuonna 2015 digimainonnan kampanjoista 85 prosenttia ostettiin Suomessa perinteisesti takuunäyttöinä. Digimainonta on kokonaisuudessaan kasvanut viime vuosina hyvin nopeasti suurimmaksi mainosluokaksi. Panostukset digimainontaan ohittivat vuoden 2016 ensimmäisellä kvartaalilla printtimainonnan määrän. Vuonna 2015 Suomessa digimainontaan käytettiin yhteensä 286,1 miljoonaa euroa.

Mediayhtiöt ovat valinneet yhteiseksi järjestelmätoimittajaksi digitaalisiin mainosratkaisuihin erikoistuneen Adform A/S:n.

Share: