Mars Food uudistaa Uncle Ben´s-brändin

29.9.2020 08:22Uutiset » Pakkaukset
Vanha ja uusi brändin tunnus. Uudet pakkaukset tulevat kauppoihin ensi vuonna. Kuva: BrandNew.

Elintarvikealan yritys Mars Food muuttaa ikonisen Uncle Ben´s-riisibrändin Ben’s Original -brändiksi. Tuotemerkin uusi logo sisältää vain tekstiä ja siitä on poistunut mustaihoisen riisinviljelijän kuva. Syynä muutoksen on tiedotteen mukaan brändin tavoite luoda osallistavampi tulevaisuus samalla kun säilytetään sitoumus tuottaa maailman parasta riisiä.

– Olemme viime viikkoina kuunnelleet kuluttajia, kumppaneitamme ja muita sidosryhmiämme ympäri maailmaa. Ymmärrämme aikaisempaan brändin nimeen ja kasvoon liittyneen epätasa-arvon ja olemme sitoutuneet muutokseen, sanoo Fiona Dawson, Global President Mars Food, Multisales and Global Customers.

Brändin uusi tunnus tulee vaihtumaan kaikissa pakkauksissa. Uudet pakkaukset tulevat kauppoihin ensi vuonna.

Mars Food kertoo myös useista toimenpiteistä, joilla brändi aikoo lisätä osallistumista ja tasa-arvoa paikallisesti toimipaikoillaan sekä tarjota mahdollisuuksia koulutuksen kautta.

Syrjimisen ja rotuerottelun mieleen tuovat bränditunnukset ovat herättäneet paljon keskustelua viime aikoina. Suomessa esimerkiksi Brunberg on luopunut Suukkoja-makeisbrändissään värillisten hahmojen kuvasta ja korvannut sen Porvoon maiseman kuvalla. Nyt kaikki suukkopakkaukset ovat kaupoissa uudella brändillä. Horeca-alan yritys Fredman puolestaan luopui Eskimo-tuotemerkistä ja nyt kaikki kahvin suodattimet ja talouspaperit myydään Fredman-brändin alla.