Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Markkinoinnin käsikirja yrittäjälle

17.10.2013 10:39Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Markkinoinnin käsikirja yrittäjälle

Onko PK-yrittäjällä mitään mahdollisuutta taistella suurten markkinointibudjettien korporaatiota vastaan? Millaista on älykäs markkinointi tänään, entä huomenna? Mitkä ovat ne 12 kriittistä kysymystä, joihin jokaisen yrittäjän tulisi osata vastata? Myllylahti-pienkustantamon uusi Markkinoinnin käsikirja yrittäjälle on yrittäjän käytännönläheinen ja helppolukuinen työkalu liiketoimintansa kehittämiseen. Se auttaa niin aloittelevaa kuin kokenuttakin yrittäjää kirkastamaan liikeideaansa ja ohjaamaan yrityksensä jokapäiväistä toimintaa kilpailukykyisemmäksi ja houkuttelevammaksi.

Markkinoinnin käsikirja yrittäjälle elää niin kuin opettaa. Se jatkuu ja syvenee blogissa, joka ei toista sellaisenaan kirjan sisältöä vaan tuo siihen koko ajan uutta näkökulmaa, taustoitusta ja syvyyttä. Luonnollisesti kirja löytyy myös Facebookista, mikä mahdollistaa taas hieman erilaisen näkökulman kirjan aiheeseen. Facebookissa voi paitsi pysyä mukana blogin uusimmissa käänteissä myös seurata sisältöä, jota ei löydy mistään muualta. Näin kirja ja eri sähköiset palvelut tukevat ja täydentävät toisiaan.

– Monikanavaisuus on tämän päivän markkinointia, mutta usein sitä toteutetaan laiskasti; tyydytään siirtämään sisältöä eri kanavista toiseen. Kirjojen kohdalla esimerkiksi tuupataan kirjan sisältöä suoraan blogiin ja linkitetään se sitten Facebookin ja Twitteriin. Näin jätetään kokonaan huomioimatta eri kanavien erityisyys ja mahdollisuudet, huomauttaa kirjan kirjoittaja Juha Wikström.

– Meillä ei ole käytettävissä kirjojen markkinointiin suuria budjetteja, mikä on vain hyvä asia. Se pakottaa tekemään markkinointia luovemmin ja investointiajattelulla. Ja kun tuote on kunnossa, viidakkorumpu toivottavasti raikaa. Siksi olemme panostaneet paljon taittoon, joka tekee tiiviistä aiheesta helposti silmäiltävän, Myllylahti Oy:n toimitusjohtaja Lassi Junkkarinen kertoo. Kirjan on taittanut Satu Kontinen.

Junkkarinen korostaa myös kirja kokonaan uudenlaista konseptia:

– Tunnin kirja on konseptina täysin uudenlainen. Sen ideana on tarjota lukijalle tiivis mutta laadusta tinkimätön paketti erilaisista aiheista.

Juha Wikströmillä on lähes 20 vuoden kokemus markkinoinnista ja brändeistä. Hän on toiminut mm. markkinointitutkijana, copywriterina, luovana johtajana ja strategina. Tällä hetkellä Juha Wikström toimii brändistrategina omassa yrityksessään.

Kirjan blogi: markkinoinninkäsikirja.fi

Facebook: www.facebook.com/markkinoinninkasikirja

Share: