Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

iCare on kirpputorien uusi brändi

20.1.2021 07:12Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Pelastusarmeijan kirpputorit ovat nyt iCare-hyväntekeväisyysmyymälöitä. Kuva: Pelastusarmeija/Toni Kaartinen.

Pelastusarmeija on tehnyt rohkean brändäyksen ja kasvojen kohotuksen kirpputorimyymälöilleen. Ne ovat nyt iCare-hyväntekeväisyysmyymälöitä. Myymälät, työasut ja verkkosivut ovat saaneet uuden logon ja uuden ilmeen.

Pelastusarmeijan kirpputorit ovat olleet osa katukuvaa jo 60 vuoden ajan. Tämä secondhand-ketju on yksi Suomen laajimmin levinneistä. Viime vuosina termien ”kirpputori” ja ”kierrätys” luonne on tiedotteen mukaan kovasti muuttunut, ja siksi kirpputorit siirtyvät iCare secondhand -hyväntekeväisyysmyymälöiden aikakauteen.

Brändiuudistus on toteutettu vuoden 2020 aikana. Ensimmäinen valoisa ja moderni myymälä avautui marraskuussa 2019 Kauppakeskus Willaan Hyvinkäälle, ja sen jälkeen liikkeitä on avattu pääkaupunkiseudulle, Turkuun, Tampereelle, Hämeenlinnaan, Jämsään ja Parkanoon. Nyt liikkeitä on kaikkiaan kymmenen.

Pelastusarmeijan myymälätoiminnan päällikkö Harri Lehti muistuttaa, mistä iCare-konseptissa on kysymys ja miten se näkyy myymälöissä:

– Hyväntekeväisyys on kaiken sydämessä. Sitä kuvastavat myös iCaren nimi ja logo – välittämistä ja lähellä oloa. iCare secondhand -hyväntekeväisyysmyymälät kuuluvat Pelastusarmeijan varainkeruuhankkeisiin samalla tavoin kuin Joulupata, Auta ihmistä ja muut kampanjamme. Haluamme tuoda selvemmin esille olevamme osa Pelastusarmeijan hyväntekeväisyystarjontaa. Kun asiakas ostaa tai lahjoittaa meille tuotteen, tuotto menee hyväntekeväisyystyöhömme, jonka avulla pystymme auttamaan Suomen vähävaraisia.
Lehden mukaan myymälöiden ulkoasu on raikastunut ja tuotevalikoima selkeytynyt.

– Keskitymme vaatteisiin, asusteisiin ja kodin pientavaroihin. Tätä ohjaa filosofia selkeydestä ja siitä, että pystymme ohjaamaan maksimaalisen avun hyväntekeväisyyteen.

Brändinä Icare ei ole Suomessa eikä maailmalla aivan uusi. Icare on myös Kahiko Oy:n silmänpainemittarien brändi.

Reino Lantto

Share: